Τι μαθαίνουν τα παιδιά στα Σκόπια; (και ανεπίσημη offtopic συζήτησις δια την επίλυσην του Μακεδονικού ζητήματος)

geonik250 | Δευ, 10/13/2008 - 18:10 | 1' | 28

Η σύντομη απάντηση είναι ότι μαθαίνουν το Ubuntu.

Έπεσε το μάτι μου σε αυτή την είδηση

http://www.ubuntu.com/news/macedonia-school-computers

Τα Σκόπια έκαναν συμφωνία με την canonical για να βάλουν Ubuntu σε 160000 τερματικά και 20000 υπολογιστές
στα σχολεία τους.

Εμείς εδώ τα σκάμε στην MS για σκουπιδολογισμικό και τα ξανασκάμε και για αναβαθμίσεις.
Ίσως πρέπει να μεταναστεύσουμε εκεί μπας και δούμε προκοπή.

Δώσε αστέρια!

MO: (ψήφοι: 0)

Σχόλια

Dragonlord]Μπράβο στη Μακεδονία, άντε και στα δικά μας.

Δεν το καταλαβα αυτο.Δηλαδη και εσεις στην Αττικη να βαλετε
linux Ειπαμε οτι μας πουλανε την Ελλαδα αλα οχι και εμεις!@!!

Εν οιδα οτι ουδεν οιδα
Σωκρατης

Έλα; Καταρχάς εγώ είμαι στην Κορινθία και όχι στην Αττική. Κατά δεύτερον αναφέρομαι προφανώς στη Δημοκρατία της Μακεδονίας και όχι στο ελληνικό κομμάτι της Μακεδονίας (όχι, τα Σκόπια δεν είναι χώρα, η πρωτεύουσα της Μακεδονίας είναι).

Ορίστε και η είδηση από το site του ubuntu (η οποία είναι κανα χρόνο μπαγιάτικη παρεμπιπτόντως):
http://www.ubuntu.com/news/macedonia-school-computers

Dragonlord]Έλα; Καταρχάς εγώ είμαι στην Κορινθία και όχι στην Αττική. Κατά δεύτερον αναφέρομαι προφανώς στη Δημοκρατία της Μακεδονίας και όχι στο ελληνικό κομμάτι της Μακεδονίας (όχι, τα Σκόπια δεν είναι χώρα, η πρωτεύουσα της Μακεδονίας είναι).

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Ρωτάς κι όλας; Δεν ντρέπεσαι λιγάκι; Ανιστόρητε!

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Οταν εμεις οι Ελληνες εχουμε τετοιες αποροιες και αποκαλουμε
αυτους τους καπηλους με αυτο το ονομα και για δικαιολογια προ
τεινουμε το site μιας εταιριας χ τοτε τι περιμενεις απο αυτη
τη χωρα να κανει. ΣΩΚΡΑΤΗ ποιες το κωνιο σου για αλλη μια φορα!!!!!
Μου αρεσει που καποιοι ζητανε να γραφουμε και Ελληνικα!!!!!

Εν οιδα οτι ουδεν οιδα
Σωκρατης

Προσωπικά από εσένα μάλλον δεν πρέπει να ξαναζητήσει κανείς να γράφεις ελληνικά, με τέτοια ορθογραφία. ΣΩΚΡΑΤΗ μαζί με το κώνιο βγάλε και τα μάτια σου για να μη δεις το "πιες" του κυρίου.

Όσον αφορά το ποιος είναι ανιστόρητος, εγώ μια χαρά το θυμάμαι το μάθημά μου από την ιστορία στο σχολείο, τότε που μας μάθαιναν ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει πως η Μακεδονία ανήκει γεωγραφικά κατά ένα ποσοστό στην Ελλάδα, κατά ένα ποσοστό στη Γιουγκοσλαβία και κατά ένα μικρό (αν θυμάμαι καλά 1%) ποσοστό στη Βουλγαρία. Αυτό το "η Μακεδονία είναι μία και ελληνική" είναι πρόσφατο φρούτο και συγνώμη που δεν παπαγαλίζω ό,τι μου λένε στην τηλεόραση αλλά αρνούμαι να συμμετέχω σε μικροπολιτικές γελοιότητες τη στιγμή που όλος ο κόσμος λέει τη Μακεδονία Μακεδονία. Και αν το είχαν χειριστεί καλά οι κυβερνήσεις μας (και δεν φοβούνταν το εσωτερικό πολιτικό κόστος) θα μπορούσε να έχει αναγνωριστεί ως Βόρεια Μακεδονία, που είναι και πιο ακριβές. Αλλά προτιμούσαμε να τους επιβάλουμε εμείς όνομα γιατί μόνο εμείς έχουμε κρατήσει το απευθείας bloodline απ'το μεγαλέξανδρο (και φυσικά όχι οι άλλοι 100 χιλιόμετρα πιο πάνω). Ως εκ τούτου και από τις μλκίες των ελληνικών κυβερνήσεων η γειτονική χώρα πλέον είναι παγκοσμίως γνωστή ως Μακεδονία, σας αρέσει δε σας αρέσει, και λυπάμαι αλλά σκοπεύω να την αποκαλώ με το όνομά της.

Το μονο σιγουρο ειναι οτι το λαθος μου ειναι λαθος βιασυνης
Κανεις δεν διαφωνει για το ποια ηταν η ειναι η Μακεδονια γεωγραφικα
Το θεμα ειναι ποιοι ειναι αυτοι που αυταρεσκα αποκαλουνται απογονοι του Μ
Αλεξανδρου.

Εν οιδα οτι ουδεν οιδα
Σωκρατης

Ξέρω 'γώ, κάποιοι που δεν ξέρουν καλά καλά πώς γράφεται το "πίνω";

ippokratis]Ρωτάς κι όλας; Δεν ντρέπεσαι λιγάκι; Ανιστόρητε!

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Έπεσα τυχαία πάνω σε αυτό το θέμα και πραγματικά μου έκανε αμέσως εντύπωση. Όχι τόσο για το περιεχόμενο όσο για το ότι είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνω ότι υπάρχει θέμα που μπορεί να κάνει έξαλλο τον Ιπποκράτη.

Τώρα για το θέμα αυτό καθ' αυτό θα ήθελα να κάνω δύο παρατηρήσεις.

Αγαπητέ dragonlord σαφέστατα είναι δικαίωμά σου να λές ότι θέλεις για όποιο θέμα θέλεις. Φαντάζομαι όμως ότι καταλαβαίνεις ότι σε μια δημόσια τοποθέτηση για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο για κάποιους (καλός ή κακός) θα πρέπει να υπάρχει μια έστω και "τυπικά" επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για αυτά τα οποία ισχυρίζεσαι! Φαντάζομαι ότι κατανοείς την άποψη ότι ακόμη και είναι έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφεις "εγώ μια χαρά το θυμάμαι το μάθημά μου από την ιστορία στο σχολείο, τότε που μας μάθαιναν ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει πως η Μακεδονία ανήκει γεωγραφικά κατά ένα ποσοστό στην Ελλάδα, κατά ένα ποσοστό στη Γιουγκοσλαβία και κατά ένα μικρό (αν θυμάμαι καλά 1%) ποσοστό στη
Βουλγαρία
" δεν σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διεκδικεί την αποκλειστικότητα στη χρήση (όποιος και αν είναι αυτός, ακόμη και οι Έλληνες) του ονόματος χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τους γείτονές του τουλάχιστον (στην περίπτωση βέβαια που θέλει την καλή γειτονία με τους άλλους και δεν γίνεται όλος αυτός ο σαματάς για άλλους λόγους).....

Αν και προσωπικά πιστεύω ότι η ανικανότητα των χειρισμών των Ελλήνων πολιτικών μας οδήγησε εδώ, ωστόσο για το θέμα αυτό (το Μακεδονικό) θα δεχθώ καλόπιστα το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών και δεν θα μπω καν στον πειρασμό να παραθέσω στοιχεία από αρχαιολογικές έρευνες που προσδιορίζουν με κάποια ακρίβεια τα όρια της αρχαίας Μακεδονίας. Ωστόσο θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι το θέμα (του ονόματος και των ορίων) είναι ακόμη σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να μην προκαταβάλουμε τις αποφάσεις. Αν για παράδειγμα η διαπραγμάτευση δικαιώσει την Ελλάδα τότε τι θα πείς ότι επειδή όλος ο κόσμος μας δικαιώνει τότε δεν μπορεί παρά να έχουμε δίκιο!!! Το δίκιο των γειτόνων μας που θα έχει πάει τότε???

Εγώ προσωπικά δεν θα ασπαστώ την επιχειρηματολογία του φίλου μου του Ιπποκράτη. Νομίζω ότι είναι ανάξιοι τόσο αυτοί όσο και εμείς να είμαστε απόγονοι των Μακεδόνων Ωστόσο θα κάνω την εξής ερώτηση: Μπορεί η Ελλάδα να μετονομαστεί σε Ευρώπη? Χρησιμοποιώ επίτηδες το όνομα Ευρώπη γιατί νομίζω ότι είναι ελληνική λέξη και νομίζω ακόμη ότι είναι και "ελληνική έννοια" (Με τον λέμε Ευρώπη εννοούμε τόσο το γεωγραφικό όσο και τον πολιτισμικό αλλά και τον πολιτιστικός προσδιοριμό του τόπου και των κατοίκων του).

Θα ήθελα τέλος να παρατηρήσω ότι ας είμαστε προσεκτικότεροι με τις δημόσιες τοποθετήσεις μας. Καλό είναι να αναζητούμε περισσσότερο και η επιχειρηματολογία μας ας είναι προϊόν κοπιαστικής έρευνας. Είναι εξαιρετικά γόνιμη η συζήτηση όσο και η αντιπαράθεση αρκεί να γίνεται με όρους περισσότερο επιστημονικούς!!!

XristosN]

ippokratis]Ρωτάς κι όλας; Δεν ντρέπεσαι λιγάκι; Ανιστόρητε!

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Έπεσα τυχαία πάνω σε αυτό το θέμα και πραγματικά μου έκανε αμέσως εντύπωση. Όχι τόσο για το περιεχόμενο όσο για το ότι είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνω ότι υπάρχει θέμα που μπορεί να κάνει έξαλλο τον Ιπποκράτη.

Τώρα για το θέμα αυτό καθ' αυτό θα ήθελα να κάνω δύο παρατηρήσεις.

Αγαπητέ dragonlord σαφέστατα είναι δικαίωμά σου να λές ότι θέλεις για όποιο θέμα θέλεις. Φαντάζομαι όμως ότι καταλαβαίνεις ότι σε μια δημόσια τοποθέτηση για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο για κάποιους (καλός ή κακός) θα πρέπει να υπάρχει μια έστω και "τυπικά" επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για αυτά τα οποία ισχυρίζεσαι! Φαντάζομαι ότι κατανοείς την άποψη ότι ακόμη και είναι έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφεις "εγώ μια χαρά το θυμάμαι το μάθημά μου από την ιστορία στο σχολείο, τότε που μας μάθαιναν ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει πως η Μακεδονία ανήκει γεωγραφικά κατά ένα ποσοστό στην Ελλάδα, κατά ένα ποσοστό στη Γιουγκοσλαβία και κατά ένα μικρό (αν θυμάμαι καλά 1%) ποσοστό στη
Βουλγαρία
" δεν σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διεκδικεί την αποκλειστικότητα στη χρήση (όποιος και αν είναι αυτός, ακόμη και οι Έλληνες) του ονόματος χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τους γείτονές του τουλάχιστον (στην περίπτωση βέβαια που θέλει την καλή γειτονία με τους άλλους και δεν γίνεται όλος αυτός ο σαματάς για άλλους λόγους).....

Αν και προσωπικά πιστεύω ότι η ανικανότητα των χειρισμών των Ελλήνων πολιτικών μας οδήγησε εδώ, ωστόσο για το θέμα αυτό (το Μακεδονικό) θα δεχθώ καλόπιστα το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών και δεν θα μπω καν στον πειρασμό να παραθέσω στοιχεία από αρχαιολογικές έρευνες που προσδιορίζουν με κάποια ακρίβεια τα όρια της αρχαίας Μακεδονίας. Ωστόσο θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι το θέμα (του ονόματος και των ορίων) είναι ακόμη σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να μην προκαταβάλουμε τις αποφάσεις. Αν για παράδειγμα η διαπραγμάτευση δικαιώσει την Ελλάδα τότε τι θα πείς ότι επειδή όλος ο κόσμος μας δικαιώνει τότε δεν μπορεί παρά να έχουμε δίκιο!!! Το δίκιο των γειτόνων μας που θα έχει πάει τότε???

Εγώ προσωπικά δεν θα ασπαστώ την επιχειρηματολογία του φίλου μου του Ιπποκράτη. Νομίζω ότι είναι ανάξιοι τόσο αυτοί όσο και εμείς να είμαστε απόγονοι των Μακεδόνων Ωστόσο θα κάνω την εξής ερώτηση: Μπορεί η Ελλάδα να μετονομαστεί σε Ευρώπη? Χρησιμοποιώ επίτηδες το όνομα Ευρώπη γιατί νομίζω ότι είναι ελληνική λέξη και νομίζω ακόμη ότι είναι και "ελληνική έννοια" (Με τον λέμε Ευρώπη εννοούμε τόσο το γεωγραφικό όσο και τον πολιτισμικό αλλά και τον πολιτιστικός προσδιοριμό του τόπου και των κατοίκων του).

Θα ήθελα τέλος να παρατηρήσω ότι ας είμαστε προσεκτικότεροι με τις δημόσιες τοποθετήσεις μας. Καλό είναι να αναζητούμε περισσσότερο και η επιχειρηματολογία μας ας είναι προϊόν κοπιαστικής έρευνας. Είναι εξαιρετικά γόνιμη η συζήτηση όσο και η αντιπαράθεση αρκεί να γίνεται με όρους περισσότερο επιστημονικούς!!!

Πάντα διαλλακτικός και λιγότερο παρορμητικός ο φίλος μου ο Χρήστος, τοποθέτησε το θέμα σωστά και κατανοητά. Το πρόβλημα όμως Χρήστο μου, είναι ότι ξεκινά ένα νήμα με τίτλο "Τι μαθαίνουν τα παιδιά στα Σκόπια" και ο εξυπνούλης απαντά με προκλητικότατο τρόπο "Μπράβο στην Μακεδονία"! Και αργότερα, μας το διευκρινίζει καλύτερα ότι θεωρεί "Μακεδονία" την FYROM, μην τυχόν και δεν το εμπεδώσαμε! Αυτό το θεωρώ αισχρή προπαγάνδα που μπορεί να απευθύνεται μονάχα σε ηλιθίους. Έχει δε την κακή συνήθεια να τραβάει το σχοινί και να συνεχίζει να είναι προκλητικός.

Ας μάθουμε λοιπόν, ότι πρώτο το Μεξικό (και ακολουθούν κι άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής) δήλωσε ότι αίρει την αναγνώρισή του στα Σκόπια με το όνομα "Μακεδονία" και επιστρέφει στο FYROM!

Επειδή οι πολιτικές αντιπαραθέσεις, κάθε άλλο παρά καλό κάνουν σ' ένα φόρουμ για τεχνολογία και ΗΥ, προτείνω να διαγραφούν τα ποστς που αναφέρονται στην άποψη του κυρίου Dragonlord και αν θέλει κάποιος να σχολιάσει, ας το κάνει για το θέμα το οποίο πραγματεύεται το ποστ.

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Στο παρόν φόρουμ δεν διαγράφονται posts γιατί ορισμένοι χρήστες διαφωνούν με τα γραφόμενα τους. Επίσης δεν διαγράφονται ποστς κατά παραγγελία. Το συγκεκριμένο φόρουμ είναι χώρος ανοιχτός για δημόσια συζήτηση στην οποία επιτρέπεται να συμμετέχουν όλοι όσοι το επιθυμούν.

Όπως προφανώς έχετε παρατηρήσει ο τίτλος αναγράφει από χθες ήδη, ότι η συζήτηση είναι offtopic. Δεν σας έκανε προφανώς καμία εντύπωση και έτσι συνεχίσατε να συζητάτε κανονικά, offtopic φυσικά.

Το να επικαλείσαι Ιπποκράτη μετά εορτής τώρα, το ότι η συζήτηση είναι εκτός θέματος αφού ήδη έχεις συμμετάσχει σε αυτήν, ακούγεται κάπως.

Τώρα, άσχετα από το παραπάνω θέμα θα σε παρακαλούσα να μην κάνεις προσωπικούς χαρακτηρισμούς για τους συνομιλητές σου, και συγκεκριμένα για τον Dragonlord τον οποίο τον αποκαλείς εξυπνούλη. Βέβαια, εδώ ο φίλος Dragonlord δέχεται το είδος συμπεριφοράς που έδειξε σε ένα άλλο τόπικ. Σαν moderator όμως οφείλω να σεβαστώ τους κανονισμούς που είναι γραμμένοι πάνω πάνω και ως εκ τούτου θα παρακαλέσω να αποφύγετέ τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς και τις επιθέσεις προς τους συνομιλητές σας.

Όποιος το παραβεί αυτό θα βγει εκτός συζήτησης σύμφωνα με τους κανονισμούς του φόρουμ.

Και μετά από αυτή την μικρή παρέμβαση παρακαλώ συνεχίστε την συζήτηση σας.

Νομιζω πως η αρχικη παρεμβαση του dragonlord ηταν σε σωστη βαση. Ubuntu δεν θα μαθουν μονο τα παιδια στα Σκοπια, αλλα και αυτα στο Μοναστηρι, στο Τετοβο και γενικα σε ολη την επικρατεια της ΠΓΔ Μακεδονιας.

Θα μου επιτρεψετε μια πολιτικη-ιστορικη παρατηρηση. Τα περισσοτερα εθνικα κρατη καλως ή κακως επελεξαν ενα κομματι της ιστοριας της επικράτειάς τους για να γαλουχησουν τουε πολιτες τους και να εξασφαλισουν μια πολιτιστικη ομοιογενεια. Εδω στην Ελλαδα γαλουχηθηκαμε με την ιδεα οτι ειμαστε αποκλειστικοι κληρονομοι καθε ελληνοφωνου πολιτισμου, ενω ταυτοχρονα απαρνηθηκαμε οποιαδηποτε αλλη ιστορικα καταγεγραμμενη πτυχη της καταγωγης μας με τροπο αρκετα αυθαιρετο. Δυστυχως μας ξενιζει οταν βλεπουμε οτι και οι γειτονες μας χρησιμοποιουν αναλογες αυθαιρεσιες.

---

always look on the Tux side of life

ippokratis] Επειδή οι πολιτικές αντιπαραθέσεις, κάθε άλλο παρά καλό κάνουν σ' ένα φόρουμ για τεχνολογία και ΗΥ, προτείνω να διαγραφούν τα ποστς που αναφέρονται στην άποψη του κυρίου Dragonlord και αν θέλει κάποιος να σχολιάσει, ας το κάνει για το θέμα το οποίο πραγματεύεται το ποστ.

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Μακάρι να ήταν έτσι Ιπποκράτη μου. Νοίζω όμως ότι τα θέματα της τεχνολογίας είναι πολιτικά και μόνο πολιτικά. Άσε που ένας πολύ μεγάλος διανοητής τους 19ου αιώνα o Μαρξ, ισχυριζόταν ότι όποιος έχει τα μέσα παραγωγής (στις μέρες μας τα μέσα παραγωγής είαι οι τεχνολογικές καινοτομίες και πατέντες -βλέπε microsoft-), επιβάλει την ιδεολογίας του....

Ποτέ η τεχνολογία και η τεχνολογική πρόοδος δεν ήταν αθώα....

Τώρα για τα υπόλοιπα και εγώ με την σειρά μου θα συμφωνήσω με την marlene και θα επαναλάβω με κίνδυνο να χαρακτηριστώ γραφικός ότι ο διάλογος είναι η προίκα του πολιτισμού μας και ας αφήσουμε κατά μέρος αποκλεισμούς και διαγραφές. Νομίζω ότι κανένας από εμάς ούτε φοβάται ούτε αποφεύγει το διάλογο.

Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο

ΟΚ, υπό τις παρούσες προϋποθέσεις λοιπόν, εγώ αποχωρώ. Ζήτησα να διαγραφούν ΟΛΑ τα ποστ που έχουν να κάνουν με την διαμάχη και όχι μόνο του τύπου (τώρα θεωρείται προσβλητικό ακόμα και το "εξυπνούλης", σκέψου να τον έγραφα και μαλάκα!!!).Όσο για την φράση "Το να επικαλείσαι Ιπποκράτη μετά εορτής τώρα, το ότι η συζήτηση είναι εκτός θέματος αφού ήδη έχεις συμμετάσχει σε αυτήν, ακούγεται κάπως", μ' ενόχλησε βαθύτατα. Μάλλον ξέχασες κυρία marlene ότι "κάπως" δεν υπήρξα ποτέ μου! Συνεχίστε λοιπόν τις ...φιλοσοφικές σας συζητήσεις και την επόμενη φορά καλέστε και τον Δημητρά και τον Λιθοξόου να βάλουν ένα χεράκι.
Διέγραψε και τον λογαριασμό μου, ποσώς μ' ενδιαφέρει πλέον!
Κατά τ' άλλα σε πέιραξε το ban που σου είχε ρίξει ο Νίκος, που δεν νομίζω εκεί να τους αποκάλεσες απλά "εξυπνούληδες"...
(Όσο για τον Μαρξ Χρήστο μου, θα τρίζουν τα κόκκαλά του εκεί που βρίσκεται, άστονα καλύτερα...)

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

XristosN]Αγαπητέ dragonlord σαφέστατα είναι δικαίωμά σου να λές ότι θέλεις για όποιο θέμα θέλεις. Φαντάζομαι όμως ότι καταλαβαίνεις ότι σε μια δημόσια τοποθέτηση για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο για κάποιους (καλός ή κακός) θα πρέπει να υπάρχει μια έστω και "τυπικά" επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για αυτά τα οποία ισχυρίζεσαι! Φαντάζομαι ότι κατανοείς την άποψη ότι ακόμη και είναι έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφεις "εγώ μια χαρά το θυμάμαι το μάθημά μου από την ιστορία στο σχολείο, τότε που μας μάθαιναν ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει πως η Μακεδονία ανήκει γεωγραφικά κατά ένα ποσοστό στην Ελλάδα, κατά ένα ποσοστό στη Γιουγκοσλαβία και κατά ένα μικρό (αν θυμάμαι καλά 1%) ποσοστό στη
Βουλγαρία
" δεν σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διεκδικεί την αποκλειστικότητα στη χρήση (όποιος και αν είναι αυτός, ακόμη και οι Έλληνες) του ονόματος χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τους γείτονές του τουλάχιστον (στην περίπτωση βέβαια που θέλει την καλή γειτονία με τους άλλους και δεν γίνεται όλος αυτός ο σαματάς για άλλους λόγους).....

Αν και προσωπικά πιστεύω ότι η ανικανότητα των χειρισμών των Ελλήνων πολιτικών μας οδήγησε εδώ, ωστόσο για το θέμα αυτό (το Μακεδονικό) θα δεχθώ καλόπιστα το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών και δεν θα μπω καν στον πειρασμό να παραθέσω στοιχεία από αρχαιολογικές έρευνες που προσδιορίζουν με κάποια ακρίβεια τα όρια της αρχαίας Μακεδονίας. Ωστόσο θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι το θέμα (του ονόματος και των ορίων) είναι ακόμη σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να μην προκαταβάλουμε τις αποφάσεις. Αν για παράδειγμα η διαπραγμάτευση δικαιώσει την Ελλάδα τότε τι θα πείς ότι επειδή όλος ο κόσμος μας δικαιώνει τότε δεν μπορεί παρά να έχουμε δίκιο!!! Το δίκιο των γειτόνων μας που θα έχει πάει τότε???

Εγώ προσωπικά δεν θα ασπαστώ την επιχειρηματολογία του φίλου μου του Ιπποκράτη. Νομίζω ότι είναι ανάξιοι τόσο αυτοί όσο και εμείς να είμαστε απόγονοι των Μακεδόνων Ωστόσο θα κάνω την εξής ερώτηση: Μπορεί η Ελλάδα να μετονομαστεί σε Ευρώπη? Χρησιμοποιώ επίτηδες το όνομα Ευρώπη γιατί νομίζω ότι είναι ελληνική λέξη και νομίζω ακόμη ότι είναι και "ελληνική έννοια" (Με τον λέμε Ευρώπη εννοούμε τόσο το γεωγραφικό όσο και τον πολιτισμικό αλλά και τον πολιτιστικός προσδιοριμό του τόπου και των κατοίκων του).

Θα ήθελα τέλος να παρατηρήσω ότι ας είμαστε προσεκτικότεροι με τις δημόσιες τοποθετήσεις μας. Καλό είναι να αναζητούμε περισσσότερο και η επιχειρηματολογία μας ας είναι προϊόν κοπιαστικής έρευνας. Είναι εξαιρετικά γόνιμη η συζήτηση όσο και η αντιπαράθεση αρκεί να γίνεται με όρους περισσότερο επιστημονικούς!!!

Καταρχάς, δεν καταλαβαίνω γιατί είμαι μόνο εγώ υποχρεωμένος να παραθέτω στοιχεία και έρευνες. Όσο ευαίσθητο μπορεί να είναι το θέμα για τον ippokrati ή για οποιονδήποτε, μπορεί να είναι και για μένα από την άλλη πλευρά. Δε ζήτησα όμως το λόγο από τον geonik επειδή αποκάλεσε τη δημοκρατία της μακεδονίας σκόπια, αντίθετα εγώ δέχτηκα την επίθεση του ιπποκράτη ("απαράδεκτος", "ανιστόρητος", "δε ντρέπεσαι λιγάκι"). Στα δικά μου μάτια, αυτός που κατηγορεί κάποιον για ανιστόρητο πρέπει να το στηρίζει με στοιχεία, όχι αυτός που κατηγορείται να πρέπει να αποδείξει την "αθωότητά" του!
Δεν ξέρω αν συμφωνώ ότι το θέμα δεν έχει λήξει, νομίζω ότι αν μάθει ο κόσμος μια χώρα με ένα όνομα είναι λίγο δύσκολο να τους μάθεις κάτι άλλο γιατί δεν τους νοιάζει και τόσο στην τελική. Κι εμείς μπορούμε να λεγόμαστε "Hellas" όσο θέλουμε, Greece παραμένουμε για τον υπόλοιπο κόσμο. Αν ξαφνικά όλος ο κόσμος αλλάξει γνώμη και αρχίσει να αποκαλεί το κράτος της μακεδονίας με άλλο όνομα, θα κάνω το ίδιο. Νομίζω όμως ότι έχω το δικαίωμα να μην έχω την αυταπάτη ότι τα λεγόμενά μου επηρεάζουν τα πολιτικά δρώμενα σε παγκόσμιο επίπεδο (και όχι, αν το πώς αποκαλούν το κρατίδιο οι έλληνες επηρέαζε πραγματικά τότε δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση). Σε αντίθεση με τους περισσότερους ελληναράδες που νομίζουν ότι μόνο η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί αυτό το όνομα (αν και αλλάζουν γνώμη ανάλογα με το τι τους λένε στις ειδήσεις, όπως δείχνουν τα τελευταία γκάλοπ), αναγνωρίζω το δικαίωμα της διπλανής χώρας να έχει τη λέξη Μακεδονία στο όνομά της, αφού άλλωστε γεωγραφικά ανήκει εκεί. Έγραψα ήδη ότι το Βόρεια Μακεδονία θα ήταν πιο ακριβές, αλλά αλλίμονο αν ο καθένας αποκαλούσε κάθε χώρα όπως θεωρούσε ο ίδιος σωστό. Και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα ήταν πιο σωστό να λέγονταν της Βόρειας Αμερικής, τι να κάνουμε τώρα. Και είναι λάθος όταν λέμε αμερικανός πρόεδρος να εννοούμε τον bush και όχι τον chavez πχ, όμως ποιος από εμάς δεν το κάνει; Με την ίδια ακριβώς λογική μπορούμε να αποκαλούμε το γειτονικό κρατίδιο Μακεδονία.

marlene]Τώρα, άσχετα από το παραπάνω θέμα θα σε παρακαλούσα να μην κάνεις προσωπικούς χαρακτηρισμούς για τους συνομιλητές σου, και συγκεκριμένα για τον Dragonlord τον οποίο τον αποκαλείς εξυπνούλη. Βέβαια, εδώ ο φίλος Dragonlord δέχεται το είδος συμπεριφοράς που έδειξε σε ένα άλλο τόπικ.

Φίλη Marlene, είναι λογικό να έχεις μία πικρία από "ένα άλλο τόπικ". Όμως δεν καταλαβαίνω τον παραλληλισμό, καθώς πρώτον εγώ εκεί είχα στηρίξει τα λεγόμενά μου όσο δεν πάει άλλο (ενώ εδώ δέχομαι απλώς ανυπόστατους χαρακτηρισμούς τύπου "ανιστόρητος"), και δεύτερον δεν διαμαρτυρήθηκα για τη συμπεριφορά που δέχομαι εδώ ώστε να χρειάζεται να... υπενθυμίσεις ότι "κι εγώ τα ίδια κάνω". Αντίθετα, πιστεύω ότι ο καθένας κρίνεται από τα γραφόμενά του. Αν κάποιος πιστεύει ότι ο ippokratis "καλά τα λέει", δικαίωμά του είναι, no hard feelings :-)

Τέλος θέλω απλώς να πω ότι ο lynx το'χει πιάσει το νόημα...

Dragonlord]

XristosN]Αγαπητέ dragonlord σαφέστατα είναι δικαίωμά σου να λές ότι θέλεις για όποιο θέμα θέλεις. Φαντάζομαι όμως ότι καταλαβαίνεις ότι σε μια δημόσια τοποθέτηση για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο για κάποιους (καλός ή κακός) θα πρέπει να υπάρχει μια έστω και "τυπικά" επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για αυτά τα οποία ισχυρίζεσαι! Φαντάζομαι ότι κατανοείς την άποψη ότι ακόμη και είναι έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφεις "εγώ μια χαρά το θυμάμαι το μάθημά μου από την ιστορία στο σχολείο, τότε που μας μάθαιναν ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει πως η Μακεδονία ανήκει γεωγραφικά κατά ένα ποσοστό στην Ελλάδα, κατά ένα ποσοστό στη Γιουγκοσλαβία και κατά ένα μικρό (αν θυμάμαι καλά 1%) ποσοστό στη
Βουλγαρία
" δεν σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διεκδικεί την αποκλειστικότητα στη χρήση (όποιος και αν είναι αυτός, ακόμη και οι Έλληνες) του ονόματος χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση με τους γείτονές του τουλάχιστον (στην περίπτωση βέβαια που θέλει την καλή γειτονία με τους άλλους και δεν γίνεται όλος αυτός ο σαματάς για άλλους λόγους).....

Αν και προσωπικά πιστεύω ότι η ανικανότητα των χειρισμών των Ελλήνων πολιτικών μας οδήγησε εδώ, ωστόσο για το θέμα αυτό (το Μακεδονικό) θα δεχθώ καλόπιστα το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών και δεν θα μπω καν στον πειρασμό να παραθέσω στοιχεία από αρχαιολογικές έρευνες που προσδιορίζουν με κάποια ακρίβεια τα όρια της αρχαίας Μακεδονίας. Ωστόσο θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι το θέμα (του ονόματος και των ορίων) είναι ακόμη σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να μην προκαταβάλουμε τις αποφάσεις. Αν για παράδειγμα η διαπραγμάτευση δικαιώσει την Ελλάδα τότε τι θα πείς ότι επειδή όλος ο κόσμος μας δικαιώνει τότε δεν μπορεί παρά να έχουμε δίκιο!!! Το δίκιο των γειτόνων μας που θα έχει πάει τότε???

Εγώ προσωπικά δεν θα ασπαστώ την επιχειρηματολογία του φίλου μου του Ιπποκράτη. Νομίζω ότι είναι ανάξιοι τόσο αυτοί όσο και εμείς να είμαστε απόγονοι των Μακεδόνων Ωστόσο θα κάνω την εξής ερώτηση: Μπορεί η Ελλάδα να μετονομαστεί σε Ευρώπη? Χρησιμοποιώ επίτηδες το όνομα Ευρώπη γιατί νομίζω ότι είναι ελληνική λέξη και νομίζω ακόμη ότι είναι και "ελληνική έννοια" (Με τον λέμε Ευρώπη εννοούμε τόσο το γεωγραφικό όσο και τον πολιτισμικό αλλά και τον πολιτιστικός προσδιοριμό του τόπου και των κατοίκων του).

Θα ήθελα τέλος να παρατηρήσω ότι ας είμαστε προσεκτικότεροι με τις δημόσιες τοποθετήσεις μας. Καλό είναι να αναζητούμε περισσσότερο και η επιχειρηματολογία μας ας είναι προϊόν κοπιαστικής έρευνας. Είναι εξαιρετικά γόνιμη η συζήτηση όσο και η αντιπαράθεση αρκεί να γίνεται με όρους περισσότερο επιστημονικούς!!!

Καταρχάς, δεν καταλαβαίνω γιατί είμαι μόνο εγώ υποχρεωμένος να παραθέτω στοιχεία και έρευνες. Όσο ευαίσθητο μπορεί να είναι το θέμα για τον ippokrati ή για οποιονδήποτε, μπορεί να είναι και για μένα από την άλλη πλευρά. Δε ζήτησα όμως το λόγο από τον geonik επειδή αποκάλεσε τη δημοκρατία της μακεδονίας σκόπια, αντίθετα εγώ δέχτηκα την επίθεση του ιπποκράτη ("απαράδεκτος", "ανιστόρητος", "δε ντρέπεσαι λιγάκι"). Στα δικά μου μάτια, αυτός που κατηγορεί κάποιον για ανιστόρητο πρέπει να το στηρίζει με στοιχεία, όχι αυτός που κατηγορείται να πρέπει να αποδείξει την "αθωότητά" του!
Δεν ξέρω αν συμφωνώ ότι το θέμα δεν έχει λήξει, νομίζω ότι αν μάθει ο κόσμος μια χώρα με ένα όνομα είναι λίγο δύσκολο να τους μάθεις κάτι άλλο γιατί δεν τους νοιάζει και τόσο στην τελική. Κι εμείς μπορούμε να λεγόμαστε "Hellas" όσο θέλουμε, Greece παραμένουμε για τον υπόλοιπο κόσμο. Αν ξαφνικά όλος ο κόσμος αλλάξει γνώμη και αρχίσει να αποκαλεί το κράτος της μακεδονίας με άλλο όνομα, θα κάνω το ίδιο. Νομίζω όμως ότι έχω το δικαίωμα να μην έχω την αυταπάτη ότι τα λεγόμενά μου επηρεάζουν τα πολιτικά δρώμενα σε παγκόσμιο επίπεδο (και όχι, αν το πώς αποκαλούν το κρατίδιο οι έλληνες επηρέαζε πραγματικά τότε δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση). Σε αντίθεση με τους περισσότερους ελληναράδες που νομίζουν ότι μόνο η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί αυτό το όνομα (αν και αλλάζουν γνώμη ανάλογα με το τι τους λένε στις ειδήσεις, όπως δείχνουν τα τελευταία γκάλοπ), αναγνωρίζω το δικαίωμα της διπλανής χώρας να έχει τη λέξη Μακεδονία στο όνομά της, αφού άλλωστε γεωγραφικά ανήκει εκεί. Έγραψα ήδη ότι το Βόρεια Μακεδονία θα ήταν πιο ακριβές, αλλά αλλίμονο αν ο καθένας αποκαλούσε κάθε χώρα όπως θεωρούσε ο ίδιος σωστό. Και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα ήταν πιο σωστό να λέγονταν της Βόρειας Αμερικής, τι να κάνουμε τώρα. Και είναι λάθος όταν λέμε αμερικανός πρόεδρος να εννοούμε τον bush και όχι τον chavez πχ, όμως ποιος από εμάς δεν το κάνει; Με την ίδια ακριβώς λογική μπορούμε να αποκαλούμε το γειτονικό κρατίδιο Μακεδονία. Τέλος θέλω απλώς να πω ότι ο lynx το'χει πιάσει το νόημα...

Αγαπητέ Dragonlord,

Επειδή παρέθεσες το κείμενο που έγραψα εγώ θα ήθελα μόνο να καταλάβω που ακριβώς σχετίζεται με το κείμενο που έγραψες αμέσως μετά. Αν είχες την καλοσύνη θα μπορούσες να περιγράψεις.

Ο Ιπποκράτης χρησιμοποίησε τους χαρακτηρισμούς αυτούς που φαντάζομαι ότι υποννοείς ότι δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί (και συμφωνώ) ωστόσο αν τον κατηγορείς ότι δεν αναφέρει επιστημονικά στοιχεία για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του, νομίζω ότι το ίδιο ακριβώς κάνεις και εσύ. Αν και δεν είμαι ειδικός περί του Μακεδονικού ζητήματος, νομίζω ότι ξεκινάει κάπους στους Βαλκανικούς πολέμους. Κάποιος που θέλει πραγματικά να προσεγγίσει θα πρέπει να κάνει τεράστια έρευνα. Φαντάζομαι ότι έχεις κάνει ενδελεχή έρευνα και παραθέτεις τις απόψεις σου!!! Ωστόσο θα 'ηθελα μια  καθαρή απάντηση από κάποιον ειδικό για το είδος του προβλήματος που έχεις περιγράψει. Το πρόβλημα είναι Εθνικό, εθνολογικό, γεωγραφικό, μειωνοτικό, ή μήπως είναι πέρα και πάνω από όλα αυτά και έχει να κάνει με παιχνίδια εξουσίας και επεκτατικών βλέψεων?

Τέλος θα ήθελα να μας περιγράψεις ακριβώς το νόημα που εγώ προσωπικά δυσκολεύομαι να καταλάβω (και προς θεού δεν διαφονώ σε τίποτα από αυτά που ισχυρίζεται ό lynx). Πιστεύω ότι τυπικοί κανόνες ευγενείας επιβάλλουν να είμαστε προσεκτικότεροι στις διατυπώσεις μας όταν γράφουμε σε ένα φόρουμ Ελληνικό για πράγματα που ενδεχομένος θα ενοχλούσαν κάποιους μέσα σε αυτό, όσο ακριβώς προσεχτικοί πρέπει να είμαστε όταν γράφουμε σε ένα φόρουμ της FYROM

Δεν κατηγόρησα κανέναν ότι δεν αναφέρει επιστημονικά στοιχεία. Εσύ το είπες αυτό για μένα, και σου απάντησα ότι ΑΝ κάποιος πρέπει να παραθέσει στοιχεία είναι αυτός που με κατηγορεί για ανιστόρητο. Εγώ δε νομίζω ότι κατηγόρησα κανέναν, οπότε γιατί είμαι υποχρεωμένος να παραθέτω στοιχεία; Και γιατί πρέπει να έχω κάνει ενδελεχή έρευνα για να αποκαλώ το κράτος Μακεδονία, αλλά όλοι οι υπόλοιποι δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν κάνει το ίδιο για να το αποκαλούν Σκόπια; Αν είχαμε κάνει "ενδελεχή έρευνα" για τα πάντα που βγαίνουν από το στόμα μας ζήτω που καήκαμε... Απλή λογική χρησιμοποιώ, την οποία εξήγησα παραπάνω, αν χρειαζόταν να διαβάσουμε και δέκα βιβλία για να αποκαλέσουμε με κάποιο όνομα το γειτονικό κράτος τότε οι περισσότεροι θα έπρεπε να τους αποκαλούμε "το κρατίδιο που συνορεύει με Ελλάδα Γιουγκοσλαβία Βουλγαρία και Αλβανία" για να συνεννοούμαστε. Απλώς χρησιμοποιώ την επικρατούσα ονομασία αυτή τη στιγμή. Αν και σκόπευα να παραθέσω κάποια άρθρα, το ξανασκέφτηκα και όχι, δεν έχω καμία υποχρέωση να δίνω εξηγήσεις επειδή χρησιμοποιώ ένα όνομα που χρησιμοποιεί όλος ο κόσμος.

Όσο για το ότι γράφω σε ένα ελληνικό φόρουμ και πρέπει να προσέχω μη θιχτεί κανείς, θα πω απλώς ότι είμαι στο φόρουμ του linux format και όχι της χρυσής αυγής. Αν κάποιος είναι εθνικιστής (ή το πιο πολιτικώς ορθό "πατριώτης") και προσβάλλεται από το ότι αποκάλεσα μια χώρα όπως την αποκαλεί σχεδόν όλος ο κόσμος, αυτό είναι πρόβλημά του. Θα μπορούσα άλλωστε να είμαι Σκοπιανός και να προσβάλλομαι εγώ από το ότι αποκαλείται εδώ μέσα η χώρα μου με το όνομα της πρωτεύουσάς της, τι να κάνουμε τώρα; Ή εδώ είναι ελλάντα οπότε μπορούμε να προσβάλλουμε τους υπόλοιπους αρκεί να μην προσβάλλονται οι πολλοί/"οι δικοί μας"; Αν ήμουν ομοφυλόφιλος δηλαδή θα έπρεπε να το κρύβω για να μην "προσβάλλω" την ομοφοβική πλειοψηφία; Δεν είμαστε καλά.

ippokratis]ΟΚ, υπό τις παρούσες προϋποθέσεις λοιπόν, εγώ αποχωρώ. Ζήτησα να διαγραφούν ΟΛΑ τα ποστ που έχουν να κάνουν με την διαμάχη και όχι μόνο του τύπου (τώρα θεωρείται προσβλητικό ακόμα και το "εξυπνούλης", σκέψου να τον έγραφα και μαλάκα!!!).Όσο για την φράση "Το να επικαλείσαι Ιπποκράτη μετά εορτής τώρα, το ότι η συζήτηση είναι εκτός θέματος αφού ήδη έχεις συμμετάσχει σε αυτήν, ακούγεται κάπως", μ' ενόχλησε βαθύτατα. Μάλλον ξέχασες κυρία marlene ότι "κάπως" δεν υπήρξα ποτέ μου! Συνεχίστε λοιπόν τις ...φιλοσοφικές σας συζητήσεις και την επόμενη φορά καλέστε και τον Δημητρά και τον Λιθοξόου να βάλουν ένα χεράκι.
Διέγραψε και τον λογαριασμό μου, ποσώς μ' ενδιαφέρει πλέον!
Κατά τ' άλλα σε πέιραξε το ban που σου είχε ρίξει ο Νίκος, που δεν νομίζω εκεί να τους αποκάλεσες απλά "εξυπνούληδες"...
(Όσο για τον Μαρξ Χρήστο μου, θα τρίζουν τα κόκκαλά του εκεί που βρίσκεται, άστονα καλύτερα...)

------------------------------------------------------------------------------------------------

"Όταν βλέπεις τον πιγκουίνο, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις": ΒΑΖΕΙΣ LINUX!

Σε αυτό το φόρουμ καθώς και σε άλλα που συντονίζω τις συζητήσεις, δεν γίνονται bans, δεν σβήνονται posts, και δεν λογοκρίνονται δημοσιεύσεις.
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκθέτει τις απόψεις του αν και όπως προανέφερα οφείλει να το κάνει με κοσμιότητα και σεβόμενος τους συνομιλητές του.
Έχεις δημιουργήσει ξανά πρόβλημα με συζήτηση εθνικού, ( για να μην πω εθνικιστικού περιεχομένου), από το πουθενά και μάλιστα σε διεθνές φόρουμ, ( όπου ανάγκασες τον συν-συντονιστή να κλειδώσει το τόπικ).

http://linuxmint.com/forum/viewtopic.php?f=125&t=5836#p93560

ενώ απαιτείς να διαγράφουν δημοσιεύσεις συνομιλητών σου καθώς και δικές σου, (προφανώς δεν σε ενδιαφέρουν οι δικές σου αλλά νομίζω ότι δεν έχεις κανένα δικαίωμα πάνω στις δημοσιεύσεις των άλλων), κάτι που το θεωρώ αντιδημοκρατικό.

Εφόσον έκανες τις εκάστοτε δημοσιεύσεις έχοντας σώας τας φρένας, όπως φυσικά και οι υπόλοιποι, τότε είσαι υπεύθυνος και για αυτά που έγραψες και φυσικά για τις απόψεις που εξέθεσες. ( ή έτσι τουλάχιστον συνηθίζεται να θεωρείται ότι συμβαίνει.)

Τώρα .. αν θεωρείς ότι δεν σε καλύπτουν οι κανονισμοί που διέπουν τις δημόσιες διαδικτυακές συζητήσεις, ή αν πιστεύεις ότι μπορούμε να λέμε και μετά να διαγράφουμε αυτό που λέμε, τότε απλά μην συμμετέχεις σε αυτές.

Τέλος.. αν δεν θες να διατηρήσεις τον λογαριασμό σου, για οποιονδήποτε προσωπικό ή άλλο λόγο, επικοινώνησε με την διαχείριση όπως έκανα και εγώ σε ανάλογη περίπτωση στο φόρουμ του hellug από όπου αποχώρησα για λόγους λογοκρισίας.

Το δημόσιο και ανοιχτό αυτό φόρουμ σέβεται τις απόψεις και τις θέσεις του καθένα ξεχωριστά και θα συνεχίσει να λειτουργεί έτσι, τουλάχιστον στον βαθμό που περνάει από το δικό μου χέρι.

Καλό σου Σαββατοκύριακο.

Με αυτό το πόστ θα ήθελα να εκφράσω τη λύπη μου, που το θέμα αυτό έγινε αφορμή να αποχωρήσει από το φόρουμ ένας ιδιαίτερα σημαντικός συντελεστής. Σε ότι με αφορά  θα ήθελα πάρα πολύ να μην υλοποιήσει την απόφασή του και να παραμείνει.

Για το θέμα τώρα ειλικρινά αγαπητέ Dragonlord δεν κατάλαβα που ακριβώς κολάει η αναφορά σου στη χρυσή αυγή στους εθνικιστές και στους πατριώτες. Ακόμη δεν κατάλαβα αυτόν τον υπαινιγμό για τους ομοφυλόφυλλους. Εγώ μίλησα για ευγένεια και μόνο για αυτήν και τίποτε άλλο. Είναι πολύ σημαντικός παράγοντας η ευγένεια στα φόρα όπου η ανωνυμία είναι από μόνη της στοιχείο επικίνδυνο.

Η ερώτηση όμως παραμένει και απάντηση δεν έχω λάβει ακόμη. Αν μετά το πέρας των διαβουλεύσεων κερδίσει το θέμα του ονόματος η Ελλάδα η λογική (επειδή την χρησιμοποιείς και συχνά) πως θα επιβάλλει την προσφώνηση του γειτονικού κράτους

Η εμμονή αυτή με το όνομα γίνεται για λόγους εθνικούς εθνοτικούς πολιτισμικούς πολιτιστικούς ή αλλυτρωτικούς?

Και κάτι ακόμη. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου το ζήτημα και δεν έχω ακόμη πεισθεί για την ορθότητα μερικών επιχειρημάτων των Ελλήνων. Εσένα τελικά πως σε έπεισαν τόσο γρήγορα οι Σκοπιανοί? Φαντάζομαι ότι είδες τα επιχειρήματά τους διέγνωσες το δίκιο τους και δεν μένει παρά να μας παρουσιάσεις και σε εμάς τα τις ιστορικές αναφορές τους αλλά και τις επιστημονικές τους έρευνες για να πιστούμε και εμείς.

Νομίζω ότι το είχε πεί ο Κάντ "καλύτερα να ομιλούμε για όσα γνωρίζουμε, για τα υπόλοιπα απλά ας σωπάσουμε".

Και κάτι τελευταίο. Η αντιπαράθεση και ο διάλογος μας κάνει όλους σοφότερους. Έχουμε ανάγκη και την αντίθετη γνώμη αλλά και την δημιουργική κριτική. Έχουμε ανάγκη από όλες τις φωνές και από όλες τις απόψεις. Μην σταματάτε να συζητάτε αλλά και μην φοβάστε να διαφωνείτε.

Καλό Βράδυ σε όλους.

Η προσωπική μου άποψη επί του θέματος.
Θεωρώ ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου ξεχωριστά και κάθε ομάδας ανθρώπων να αυτοπροσδιορίζονται ως προς το πως επιθυμούν να ονομάζονται και αυτό οφείλει να γίνεται σεβαστό γενικότερα.

Το πρόβλημα με το όνομα Μακεδονία δεν προέκυψε από την χρήση του ονόματος αυτή καθεαυτή αλλά από το γεγονός ότι χρησιμοποιείται από αμφότερα τα δύο κράτη για εσωτερική εθνικιστική κατανάλωση. Δηλαδή με στόχο να φανατίσει τον πληθυσμό και να υπηρετήσει τοπικά κομματικά και πολιτικά συμφέροντα που σε κάθε περίπτωση προσωπικά τα θεωρώ κοντόφθαλμα.

Δεν μπορεί κανείς να αποδείξει ότι είναι άμεσος απόγονος του Μ. Αλεξάνδρου, θεωρώ ότι αυτό το επιχείρημα απλά δεν στέκει και δεν είναι επαρκές για την διεκδίκηση ενός ονόματος. Έχουν περάσει τόσοι πληθυσμοί από τον χώρο των Βαλκανίων, έχουν γίνει τόσες μετακινήσεις πληθυσμών και τέτοιες αλλαγές στον γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής, που θεωρώ το λιγότερο αφελές να διεκδικεί κάποιος μία ιδιότητα σε αυτόν τον χώρο, ( των Βαλκανίων), ισχυριζόμενος την άμεση καταγωγή εξ αίματος από έναν αρχαίο στρατηλάτη.

Σύμφωνα με ιστορικά αποδεδειγμένα στοιχεία, το αρχαίο βασίλειο της Μακεδονίας αποτελείτω από ένα σύνολο νομαδικών φυλών. Ο Φίλιππος ο οποίος ανέλαβε την εξουσία το 359π.Χ αναδιοργάνωσε το κράτος του με την δημιουργία μακεδονικών πόλεων και την μετακίνηση πληθυσμών από τη δυτική ( Άνω ) Μακεδονία στην ανατολική (Κάτω) με στόχο να ενισχύσει την ανάπτυξη της γεωργίας και τον περιορισμό του νομαδικού τρόπου ζωής. Με στόχο να ενισχύσει τα δυτικά σύνορα του κράτους ενσωμάτωσε τους Ιλλυρίους, και προσάρτησε τους Ορέστες, ( άλλη φυλή της εποχής) ενσωματώνοντας την περιοχή των Πρεσπών.

Επίσης ενσωμάτωσε στο βασίλειο του φυλές οι οποίες βρίσκονταν στα ανατολικά και συγκεκριμένα στην τωρινή περιοχή της Ανατολικής Θράκης ( η οποία τώρα ανήκει στην Τουρκία. )

Για να επεκτείνει περαιτέρω τα σύνορα του ο Φίλιππος παντρεύτηκε 4 γυναίκες οι οποίες προέρχονταν από τα εξής κράτη της εποχής.

Την Δαρδανία: Γνωστές σε εμάς πόλεις της Δαρδανίας ήταν η Ναϊσσός (Νύσσα), το Αρριβάντιον,το Ουλπιανόν και οι Σκούποι ( Σκόπια).

Από την Ελιμεία, που περιελάμβανε τους σημερινούς νομούς Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας. ( όπως βλέπετε εδώ αυτές οι περιοχές δεν ανήκαν αρχικά στο Μακεδονικό βασίλειο).

Την Μολοσσία: που καταλάμβανε την ηπειρωτική ενδοχώρα από τα όρια της Θεσπρωτίας και Χαονίας μέχρι τα όρια της Μακεδονίας και Θεσσαλίας

.και τέλος από την Λάρισσα κάνοντας παράλληλα και τις σχετικές συμμαχίες οι οποίες επέκτειναν τα σύνορα του.

Γεωγραφικά λοιπόν ο χώρος που ονομάζεται Μακεδονία, δεν περιελάμβανε μόνο την περιοχή που εμείς προσδιορίζουμε γεωγραφικά ως Μακεδονία αλλά περιελάμβανε μία μεγαλύτερη έκταση που αυτή την στιγμή ανήκει γεωγραφικά εν μέρει στην πρώην Γιουγκοσλαβία, και εν μέρει στην Βουλγαρία. Μα και ο πληθυσμός δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ανήκει σε μία συγκεκριμένη φυλή, που προέρχεται, ( ή δεν προέρχεται) άμεσα από τους Αρχαίους Μακεδόνες καθώς όπως διαβάσατε πιο πάνω μέρος το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού καταγόταν από διάφορες φυλές που ενσωματώθηκαν είτε ειρηνικά είτε δια της βίας στο Μακεδονικό βασίλειο.

Θεωρώ ότι οποιοσδήποτε σχετικά ενημερωμένος άνθρωπος ως προς την ελληνική ιστορία δεν θα έπρεπε να υποστηρίζει την υπόθεση αυτή με το όνομα. Άλλωστε το θέμα του ονόματος είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να απασχολεί, τουλάχιστον τον Ελληνικό κράτος.

Μας διαφεύγει ότι η Ελλάδα είναι αυτή την στιγμή η πιο ανεπτυγμένη χώρα των Βαλκανίων, χώρα που ανήκει πλέον στις αναπτυγμένες αυτού του κόσμου, ( όχι τις αναπτυσσόμενες) και φυσικά δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την διεκδίκηση ενός ονόματος από ένα μικρό κρατίδιο.
Ξεχνάμε επίσης ότι οι μεγάλοι χαμένοι από την αποχώρηση των Ελλήνων επενδυτών είναι οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι που κατοικούν σε αυτήν την μικρή χώρα.
Όπως και ότι τα σύνορα τους απειλούνται από την Αλβανία και ότι η μη ένταξη τους σε οποιοδήποτε σύμφωνο ή ένωση τους αφήνει ευάλωτους στις επεκτατικές βλέψεις των γειτόνων τους.

Για αυτό καταλήγω για άλλη μία φορά ότι οι πολιτικές αυτές που έχουν ακολουθηθεί και από τα δύο κράτη, για εσωτερική κατανάλωση είναι κοντόφθαλμες.

Προσωπικά θα άφηνα σε χρήση το όνομα για οποιονδήποτε θα ήθελε να το χρησιμοποιήσει. Αντί να μεταφέρω τις επιχειρήσεις μου θα έκανα και άλλες. Όταν θα είχα πλέον την απόλυτο οικονομικό έλεγχο της συγκεκριμένης περιοχής θα την ενσωμάτωνα οικονομικά στην δική μου χώρα. Αυτό λέγεται επεκτατική πολιτική με ειρηνικά μέσα και όπου εφαρμόστηκε δούλεψε. Τα υπόλοιπα λέγονται ηλίθια πολιτική για τα μάτια του κόσμου και δεν δουλεύουν όπως άλλωστε θα έχετε παρατηρήσει όλοι σας.

Υ.Γ Τα ιστορικά στοιχεία που σας παρέθεσα προέρχονται από το βιβλίο των Claude Mosse και Schnapp-Gourbeillon Επίτομη ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας.

Η ανάλυση της marlene είναι πολύ καλή, αφορά ωστόσο ένα κομμάτι του προβλήματος το εθνολογικό.

Γράφει ο Χέϋγουντ στο βιβλίο του πολιτικές ιδεολογίες ότι ένα από τα χαρακτηριστικά του Συντηρητισμού είναι και η πίστη στην παράδοση... Λίγο πρακάτω σημειώνει για τον Εθνικισμό ότι από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι α) το έθνος και β) η Πολιτική της ταυτότητας.

Ακόμη ο Άρλντ Χάουζερ στο βιβλίο του η κοινωνική ιστορία της τέχνης ισχυρίζεται ότι: "Ο θρύλος της χρυσής εποχής είναι πολύ παλιός. Δεν ξέρουμε ακριβώς το κοινωνιολογικό αίτιο για την ευλάβεια απέναντι στο παρελθόν. Ίσως αυτή να έχει τις ρίζες της στην αλληλεγγύη της φυλής και της οικογένειας ή στην προσπάθεια των προνομιούχων τάξεων να στηρίξουν την κληρονομικότητα".

Με άλλα λόγια όλοι γνωρίζουν τον τρόπο που δημιουργήθηκαν τόσο τα έθνη κράτη όσο και για ποιο λόγο έχει επιβληθεί αυτή η προσήλωση στην κληρονομικότητα και στο παρελθόν. Ωστόσο το Μακεδονικό είναι σύνθετο πρόβλημα. Δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα και όπως διαπιστώνουμε εξακολουθεί και υπάρχει. Κατά την διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων χρησιμοποιήθηκε το όνομα, για να δικαιολογήσει την επαναχάραξη των συνόρων των νεότευκτων κρατών που προήλθαν από την διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Στο Β Παγκοσμίο πολέμο το όνομα Μακεδονία ήρθε ξανά στην επιφάνεια της πολιτικής σκηνής και χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον γεωπολιτικό σχεδιασμό των βαλκανικών χωρών. Ο στρατάρχης Τίτο διέκρινε την δύναμή του ονόματος και το επανέφερε στην επιφάνεια της πολιτικής σκηνής.

Στη σημερινή εποχή το πρόβλημα επανήλθε με την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. Οι ευρωπαϊοι (των Ελλήνων συμπεραλαμβανομένων) προσπάθησαν να καρπωθούν όσο το δυνατών περισσότερα κέρδη ενντείνοτας ουσιαστικά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. Από την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μετά παρατηρούμε το φαινόμενο τα πάλαι ποτέ κουμουνιστικά μεγαλοστελέχοι, εφευρίσκουν διάφορα ιδεολογήματα και κρατούν κάποιο από τα διαιρεμένα κομμάτια για να διοικούν.

Και έρχομαι στο σημείο που διαφοροποιούμε τόσο από την άποψη της marlene όσο και αυτή του Dragonlord. Αν η δημιουργία εθνικής ταυτότητας και σκέψης είναι προϊόν πολιτικών και στρατιωτικών επιδιώξεων τότε τα εκατέρωθεν επιχειρήματα είναι το ίδιο βρώμικα από όποιο μέρος και να προέρχονται. Σε αυτή την περίπτωση είναι τουλάχιστον επικίνδυνο να παίρνουμε τόσο ξεκάθαρη θέση με την μια ή την άλλη πλευρά.

Το θεωρώ δε επικίνδυνο γιατί η λογική που μας έχει επιβληθεί "ή είστε μαζί μας ή είστε με τους εχθρούς μας", διαχωρίζει τους ανθρώπους σε αμνούς και ερίφεια δημιουργώντας στεγανά ανάμεσα στους μεν και τους δε.

Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού δεν είναι κατά την άποψή μου ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ απενοχοποιημένο!!! Ως εκ τούτου νομίζω ότι όλοι εμείς έχουμε υποχρέωση να είμαστε απέναντι σε κάθε πολιτική που ψυχρά και υπολιγιστικά αντιλαμβάνετε του ανθρώπους ως μέσω για την επίτευξη γεωπολιτικών στρατηγικών από όποιο μέρος και άν προέρχονται.

Δεν έχουν δίκιο ούτε οι Έλληνες πολιτικοί αλλά ούτε και οι Σκοπιανοί και καλά θα κάνουμε να μείνουμε αμέτοχοι από όλο αυτό τον παραλογισμό γιατί το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να μεγαλώσουμε τις εντάσεις τόσο ανάμεσά μας όσο και ανάμεσα στον Ελληνικό αλλά και στο γειτονικό λαό!!!

XristosN]Για το θέμα τώρα ειλικρινά αγαπητέ Dragonlord δεν κατάλαβα που ακριβώς κολάει η αναφορά σου στη χρυσή αυγή στους εθνικιστές και στους πατριώτες. Ακόμη δεν κατάλαβα αυτόν τον υπαινιγμό για τους ομοφυλόφυλλους. Εγώ μίλησα για ευγένεια και μόνο για αυτήν και τίποτε άλλο. Είναι πολύ σημαντικός παράγοντας η ευγένεια στα φόρα όπου η ανωνυμία είναι από μόνη της στοιχείο επικίνδυνο.

Η ερώτηση όμως παραμένει και απάντηση δεν έχω λάβει ακόμη. Αν μετά το πέρας των διαβουλεύσεων κερδίσει το θέμα του ονόματος η Ελλάδα η λογική (επειδή την χρησιμοποιείς και συχνά) πως θα επιβάλλει την προσφώνηση του γειτονικού κράτους

Η εμμονή αυτή με το όνομα γίνεται για λόγους εθνικούς εθνοτικούς πολιτισμικούς πολιτιστικούς ή αλλυτρωτικούς?

1) Μιλάς σε μένα για ευγένεια, κι όμως εγώ το μόνο που έκανα ήταν να αποκαλέσω ένα κράτος όπως το αποκαλεί ο περισσότερος κόσμος. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Αν κάποιος ήταν αγενής εδώ μέσα, αυτός ήταν σίγουρα ο Ιπποκράτης.
2) Η ερώτηση δεν παραμένει, καθώς αν είχες διαβάσει πιο προσεκτικά αυτά που είχα ήδη γράψει η απάντηση υπάρχει εκεί:

Dragonlord]Αν ξαφνικά όλος ο κόσμος αλλάξει γνώμη και αρχίσει να αποκαλεί το κράτος της μακεδονίας με άλλο όνομα, θα κάνω το ίδιο. Νομίζω όμως ότι έχω το δικαίωμα να μην έχω την αυταπάτη ότι τα λεγόμενά μου επηρεάζουν τα πολιτικά δρώμενα σε παγκόσμιο επίπεδο (και όχι, αν το πώς αποκαλούν το κρατίδιο οι έλληνες επηρέαζε πραγματικά τότε δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση).

3) Καμία εμμονή με το όνομα, αν κάποιος έχει εμμονή σίγουρα δεν είμαι εγώ. Άλλωστε μπορείς να δεις ότι δεν είπα σε κανέναν να μην αποκαλεί τη Δημοκρατία της Μακεδονίας όπως θέλει, αν και σαφώς το να την αποκαλεί Σκόπια είναι από όλες τις απόψεις λάθος, όπως λάθος θα ήταν να αποκαλούσαμε και την Ελλάδα Αθήνα. Το FYROM είναι προφανώς πιο σωστό. Τις εμμονές άλλοι τις έχουν, αυτοί που προσπαθούν να μού επιβάλλουν το πώς θα αποκαλώ τη Μακεδονία, είτε για λόγους "ντροπής", είτε για λόγους και καλά "ευγένειας"...

XristosN]Σε αυτή την περίπτωση είναι τουλάχιστον επικίνδυνο να παίρνουμε τόσο ξεκάθαρη θέση με την μια ή την άλλη πλευρά.

Το θεωρώ δε επικίνδυνο γιατί η λογική που μας έχει επιβληθεί "ή είστε μαζί μας ή είστε με τους εχθρούς μας", διαχωρίζει τους ανθρώπους σε αμνούς και ερίφεια δημιουργώντας στεγανά ανάμεσα στους μεν και τους δε.
...
Δεν έχουν δίκιο ούτε οι Έλληνες πολιτικοί αλλά ούτε και οι Σκοπιανοί και καλά θα κάνουμε να μείνουμε αμέτοχοι από όλο αυτό τον παραλογισμό γιατί το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να μεγαλώσουμε τις εντάσεις τόσο ανάμεσά μας όσο και ανάμεσα στον Ελληνικό αλλά και στο γειτονικό λαό!!!

Ωραία. Μόνο που αποκαλώντας τους Μακεδόνες πολιτικούς "Σκοπιανούς" κάνεις ακριβώς αυτό που καταδικάζεις, δηλαδή παίρνεις ξεκάθαρη θέση με τη μία πλευρά, καθώς χρησιμοποιείς μία εντελώς αυθαίρετη ονομασία για το κράτος (χρησιμοποιώντας μόνο το όνομα της πρωτεύουσας) την οποία τη χρησιμοποιούν μόνο οι Έλληνες πολιτικοί και ΜΜΕ...

Γενικά, η marlene μια χαρά τα λέει. Από πλευράς μου κανένας φανατισμός με το όνομα, ας τη λένε και Τσουτσουνία άμα γουστάρουν. Το να αποκαλούνται Μακεδόνες μού φαίνεται εξίσου άκυρο με το ότι κι εμείς αποκαλούμαστε Έλληνες.

Αγαπητέ Dragonlord,

Θα ξεκινήσω κάπως ανορθόδοξα την απάντησή μου λέγοντας το εξής. Είσαι ένας ευφυέστατος άνθρωπος με άποψη και θέση (άσχετα αν πολλές από αυτές δεν συμφωνούν με τις δικές μου) ας μην καταναλώνουμε τη σκέψη μας και την ενέργειά μας για χαζά θέματα (επειδή το συγκεκριμένο το θεωρώ χαζό). Μπορούμε να βρούμε κάποιο άλλο θέμα να αναπτύξουμε ώστε να βοηθηθούμε όλοι. Τώρα για τα υπόλοιπα θέματα που έθεσες για την ιστορία και μόνο.

3) Μέχρι περίπου το '40, Σκόπια ήταν η ονομασία του κρατιδίου αυτού. Το όνομα μακεδονία έχει επιβληθεί απο τα πάνω (βλέπε Τίτο) και δεν υπήρξε αποτέλεσμα (κατά την άποψή μου) μιας βαθιάς εσωτερικής ανάγκη των ανθρώπων αυτών. Στις μέρες μας νομίζω ότι εξυπηρετεί την άρχουσα τάξη της γειτονικής χώρας και μόνο. Αυτός είναι ο λόγος που τους αποκαλώ με αυτό το όνομα Σκόπια και κανένας άλλος. Υπάρχει μια μειονότητα (νομίζω ότι είναι γνωστό ότι οι δύο μεγαλύτερες εθνότητες είναι η Αλβανική και αυτή των Βουλγάρων) η οποία προσπαθεί να επιβιώση επιβάλοντας την ονομασία που θα την καθιερώσει στο πολιτικό καταστημένο της γείτονος.

1) Νομίζω ότι εσύ πρώτος πήρες θέση και ουσιαστικά (θα διακινδυνεύσω μια ψυχαναλυτική προσέγγιση του θέματος) προκάλεσες την αντίδραση αυτή. Ήταν σαν να λέμε "το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου", (μου επιτρέπεται φαντάζομαι αυτή η αναφορά στον τίτλο του ομώνυμου βιβλίου). Αυτό δε σημαίνει με τίποτα ότι επικροτώ την απάντηση του Ιπποκράτη, αλλά νομίζω ότι άν δεν ήταν αυτός κάποιος άλλος με ευαισθησία στο θέμα αυτό θα απαντούσε ανάλογα.

2) Επειδή νομίζω ότι φορτίζεται συναισθηματικά η κουβέντα από το όνομα Σκόπια ή Μακεδονίας αν προτιμάς, ας κάνουμε την αναγωγή σε άλλες χώρες και ας υποθέσουμε ότι μιλάμε για την πρόσφατη κρίση στη Γεωργία. Ας πάρουμε το παράδειγμα της Απχαζίας, οι Γεωργιανοί θα σου πούν ότι είναι δικό τους έδαφος και οι Απχάζιοι ότι είναι ένα αυτόνομο κράτος. Ανάλογα τώρα με τα Γεωπολιτικά και Γεωστρατηγικά συμφέροντα κάποια κράτη θα αναγνωρίζουν το δικαίωμα των μέν ή των δεν. Αυτό το γεγονός όμως δεν σημαίνει ότι Αφού πάρα πολλα κράτη αναγνώρισαν την Μακεδονία ως κρατική οντότητα η Ελλάδα έχει άδικο σε όσα ισχυρίζεται. Αυτό ακριβώς σου έλεγα και νομίζω ότι  είναι ηλίου φαεινότερο ότι δεν έχει μόνο δίκιο σε όλα όσα λέει η Μακεδονία... και άδικο σε όλα όσα ισχυρίζεται η Ελλάδα. Δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατο το φαινόμενο.

Και με αυτή την απάντηση νομίζω ότι εξάνλησα το θέμα αυτό. Θα ήθελα τέλος να πω ότι είναι ευχάριστες και δημιουργικές οι συζητήσεις που γίνονται σε αυτό το φόρουμ. Ας συνεχίζουμε να τις κάνουμε γιατί μαθαίνουμε όλοι από αυτές.

Ακόμη θα ήθελα να παρακαλέσω τον Ιπποκράτη να αναιρέσει την απόφασή του και να επιστρέψει στην παρέα μας.