H Valve προσέλαβε τον Σαμ Λαντινγκα, τον δημιουργό της SDL - Ετοιμαστείτε για gaming...

dimitris | Δευ, 07/16/2012 - 17:28 | 4' | 5

H Valve η εταιρεία που είναι πασίγνωστη για την Steam Engine, την πλατφόρμα διανομής παιχνιδιών μέσω Διαδικτύου συνεχίζει να προσλαμβάνει developers του Linux.

Μέχρι τώρα έχουν συμφωνήσει με τους βασικούς προγραμματιστές της ανοικτού κωδικα μηχανής γραφικών DarkPlaces (χρησιμοποιείται στο Nexuiz), και με τον developer του Battle for Wesnoth. Την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι η Valve προσέλαβε και στον Sam latinga, του ταλαντούχου προγραμματιστή που έφτιαξε τη πολυμεσική βιβλιοθήκη SDL (Simple DirectMedia Layer) - σχεδόν όλα τα παιχνίδια του Linux τρέχουν με αυτήν!

O παλιόφιλος ο Σαμ (aka Slouken) δεν είναι όμως ένα τυχαίο πρόσωπο. Ήταν ο βασικός μηχανικός λογισμικού της Blizzard (βλέπε World of Warcraft!) και πιο πριν ήταν ο συνιδρυτής της Loki Software, της linux εταιρείας που μας έδωσε μερικά πολύ καλά games και φυσικά τον loki installer που ακόμα και σήμερα συναντάμε συχνά σε ορισμένα παιχνίδια Linux.

Μάλιστα, πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι θα προσπαθήσουν να προσλάβουν ακόμα και kernel developers, καθώς επίσης και ταλαντούχους ιδιαίτερα ταλαντούχους προγραμματιστές.

Στόχος της Valve όπως έχει αναφερθεί είναι η δημιουργία ενός linux client, δηλαδή η μεταφορά στο Linux του λογισμικού της που επιτρέπει να κατεβάζεις και να παίζεις παιχνίδια μέσω του online store. Τον προηγούμενο μήνα, ο επικεφαλής της εταιρείας Γκέιμπ Νιούελ είχε αναγγείλει ότι ο linux client όντως ετοιμάζεται και θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2012...

Θα μου πείτε γιατί κάνουμε είδηση δύο-τρεις προσλήψεις λινουξάδων σε μια εταιρεία κλειστού κώδικα; Πολύ απλά επειδή ένα από τα βασικά εμπόδια διάδοσης του Linux είναι η έλλειψη παιχνιδιών, ρε παιδιά. Πολλοί χρήστες δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να παρατήσουν το λειτουργικό-σύστημα-της-εταιρείας-από-το-Ρεντμοντ, αρκεί να μπορούσαν να παίζουν στο Linux τα παιχνίδια τους, τα οποία αρκετοί από αυτούς έχουν χρυσοπληρώσει...

Μέχρι τώρα ο μόνος τρόπος που υπήρχε ήταν να τρέξουν τα παιχνίδια μέσω Wine, χωρίς όμως αυτό να είναι πάντα εφικτό. Αντίθετα, αν οι πλατφόρμες σαν το Steam αποφασίσουν να δώσουν πλήρη υποστήριξη στο Linux με ξεχωριστό client που θα επιτρέπει ικανοποιητικές επιδόσεις στα παιχνίδια, τότε δεν θα υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για τους gamers να μην στήσουν το δικό τους λινουξάκι, να διαγράψουν το άχρηστο partition και να κολλήσουν ένα πιγκουινάκι πάνω στο laptop στη γνωστή θέση...

Βέβαια, υπάρχουν και αντιρρήσεις για το Steam όπως π.χ. για την εκτενή χρήση DRM αλλά ας τα πιάσουμε ένα-ένα παιδιά...

Δείτε και ένα στιγμιότυπο από τον client εν δράσει που ανέβασε ο Μαικλ Λάραμπελ του phoronix. Το Left 4 Dead 2 τρέχει σε Ubuntu 11.10, χωρίς Wine...

Δώσε αστέρια!

MO: 5 (ψήφοι: 1)

Σχόλια

Ουσιαστικά τα παιχνίδια είναι το τελευταίο οχυρό που δεν έχει πέσει για το Linux. Για να δούμε...

Υπαρχει ένα θεματακι με αυτα τα παιχνιδια: απαιτουν γραφικα και drivers γραφικων, που το linux δεν διαθέτει ακόμα. Ενταξει, υπάρχουν τα closed source blobs, αλλα δεν είναι πάντα εφικτό να τα έχεις εγκατεστημένα. Δε μιλαμε για τους OSS drivers... θέλουν αρκετοι δουλειά ακόμη....

Γνωστός μου dev παιχνιδιών που ζει στο εξωτερικό (μη Έλληνας) μου έχει πει πως τα περισσότερα προβλήματα τα έχει με το OpenGL. Τα τελευταία χρόνια βέβαια ασχολείται αποκλειστικά με το server του παιχνιδιού και δεν γράφει κώδικα για το παιχνίδι και ίσως να υπάρχουν αλλαγές που δεν τις έχει διαπιστώσει.
Με βάση την μικρή εμπειρία μου οι ανοικτοί drivers στα παιχνίδια έχουν και μειωμένες επιδόσεις και παρουσιάζουν προβλήματα. Το θέμα είναι να γίνει η αρχή και να συνενοηθούν οι διανομές μεταξύ τους ώστε σε αυτό τον τομέα να είναι όσο πιο πολύ γίνεται "ομοιόμορφες."
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν επαρκούν οι OpenGL, SDL κλπ ώστε να φτιαχτούν γραφικά ισότιμα του DirectX. 

Πάντως με μια αναζήτηση opengl vs directx φαίνεται σε γενικές γραμμές ότι το opengl είναι ανώτερο του directx. Πχ εδώ http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX