Οι ευρυζωνικές εξελίξεις σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη στο Info-Com World 2008

marlene | Σάβ, 10/04/2008 - 14:30 | 17'

Μου ήρθε χθες με mail όσοι ενδιαφέρεστε ρίξτε μια ματιά.

Η αγορά των Τηλεπικοινωνιών της Πληροφορικής και των Media δίνει & φέτος το καθιερωμένο της ραντεβού στο Athenaeum Intercontinental. Το 10ο Διεθνές Συνέδριο Τηλεπικοινωνιών Info Com World (www.info-com.gr) θα λάβει χώρα την Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2008.

Το φετινό Συνέδριο έχει ως κεντρικό θέμα: «Broadband Everywhere!» και οι συμμετέχοντες στις εργασίες του θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις τρέχουσες εξελίξεις στο πεδίο της ευρυζωνικότητας σε πολλαπλά επίπεδα: των υποδομών δικτύων επόμενης γενιάς, των πολλαπλών υπηρεσιών των παρόχων (triple, quad play, συνδυαστικά πακέτα), καθώς και των επιχειρηματικών στρατηγικών κινήσεων στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, στον κλάδο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Το συνέδριο απευθύνεται στους ηγέτες της αγοράς τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, καθώς επίσης σε υψηλά ιστάμενα κυβερνητικά στελέχη, υπουργούς και opinion leaders. Η λίστα των καλεσμένων του Συνεδρίου περιλαμβάνει διεθνείς παράγοντες του χώρου, σημαντικούς ομιλητές από την ελληνική αγορά και ειδικούς, όπως επίσης υψηλούς κυβερνητικούς προσκεκλημένους.

Τι είναι το Info-Com World

Η αγορά των τηλεπικοινωνιών (ή των ηλεκτρονικών επικοινωνιών για όσους προτιμούν έναν πιο «διευρυμένο» όρο) αποτελεί έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Οι εξελίξεις είναι διαρκείς τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο και έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο δύσκολο για όσους ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τη συγκεκριμένη αγορά να τις παρακολουθήσουν.

Γι' αυτό το λόγο η Smart Press και τα περιοδικά «Κινητή Τηλεφωνία και Τηλεπικοινωνίες» και «Info-Com» διοργανώνουν το Διεθνές Συνέδριο Τηλεπικοινωνιών Info Com World. Ένα συνέδριο, το οποίο φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια και έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα του κλάδου, καλύπτοντας τις εξελίξεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η φετινή διοργάνωση έχει επετειακό χαρακτήρα, καθώς συμπληρώνονται 10 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης και διεύρυνσης του Συνεδρίου, το οποίο πλέον αποτελεί θεσμό στην αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Γι’ αυτό το λόγο οι εργασίες του Συνεδρίου αναβαθμίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε νέο, μεγαλύτερο χώρο (ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental), προκειμένου να υπάρχουν περισσότερες παράλληλες ενότητες, καθώς και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους συμμετέχοντες.

Στους χώρους του Athenaum Intercontinental θα υπάρχει και ειδική περιοχή για πρόσβαση στο Διαδίκτυο (Internet Corner), προσφέροντας ταχύτητες μέχρι 7,2 Mbps χάρη σε συνδέσεις Internet on the Go της Cosmote, που είναι και ο Mobile Broadband Provider του Συνεδρίου. Επίσης, θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση σε αγγλικά και ελληνικά στις αίθουσες Ballroom 2 & 3.

Μετά το πέρας του Συνεδρίου οι παρουσιάσεις των ομιλητών θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του συνεδρίου, www.info-com.gr. Στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση, μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στο συνέδριο και να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα. Η συμμετοχή για τα στελέχη της αγοράς και την ακαδημαϊκή κοινότητα είναι δωρεάν.

Ευρυζωνικότητα παντού

Το κεντρικό θέμα του φετινού συνεδρίου είναι «Broadband Everywhere!» και οι εργασίες εστιάζονται στην ενημέρωση των συμμετέχοντων στις εργασίες πάνω στις τρέχουσες εξελίξεις στο πεδίο της ευρυζωνικότητας σε πολλαπλά επίπεδα: των υποδομών δικτύων επόμενης γενιάς, των πολλαπλών υπηρεσιών των παρόχων (triple & quad play, συνδυαστικά πακέτα), καθώς και των επιχειρηματικών στρατηγικών κινήσεων στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης όσον αφορά στον κλάδο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Είναι γεγονός ότι η ευρυζωνικότητα εξελίσσεται σε σημείο αναφοράς όλων των εξελίξεων στο χώρο των τηλεπικοινωνιών σε όλες της μορφές της: ενσύρματα, ασύρματα ή κινητά δίκτυα. Η διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων αυξάνεται διαρκώς, και στην Ελλάδα όλο και περισσότεροι καταναλωτές, πολίτες και εργαζόμενοι κάνουν χρήση προηγμένων εφαρμογών προκειμένου να βελτιώσουν την καθημερινότητα τους, τον τρόπο εργασίας και ψυχαγωγίας τους, μειώνοντας ταυτόχρονα τις τηλεπικοινωνιακές τους δαπάνες.

Η ανάπτυξη, όμως, αυτή δημιουργεί αρκετές προκλήσεις και ερωτήματα. Τόσο όσον αφορά τα επιχειρηματικά μοντέλα και τον εντοπισμό των πηγών εσόδων που θα δώσουν νέα ώθηση στον κλάδο όσο και αναφορικά με το μέλλον των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες στον τομέα των ευρυζωνικών συνδέσεων και υπηρεσιών και το 10ο Διεθνές Συνέδριο Τηλεπικοινωνιών Info-ComWorld στοχεύει να αναδείξει τις νέες τάσεις και απόψεις που διαμορφώνονται. Οι ενότητες του συνεδρίου είναι οι εξής:

1η ενότητα
Δίκτυα Επόμενης Γενιάς

Βασικό στοιχείο της παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών είναι οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια είναι πολλές και εντυπωσιακές. Η τάση είναι αφ’ ενός προς τα δίκτυα οπτικών ινών, που προσφέρουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες διακίνησης δεδομένων και αφετέρου στις ασύρματες τεχνολογίες που έχουν κάνει άλματα προόδου και διαθέτουν εξαιρετικά σημαντικά πλεονεκτήματα. Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι ποια τεχνολογία τελικά πρέπει να επιλεγεί τόσο από τον πάροχο όσο και από τον τελικό χρήστη; Προς ποια κατεύθυνση κινείται η αγορά;
Τα ερωτήματα είναι αρκετά για έναν κλάδο όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία των κατασκευαστών τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια γίναμε μάρτυρες πολλών συγχωνεύσεων και εξαγορών στο συγκεκριμένο κλάδο, οι οποίες αλλάζουν το τοπίο. Ταυτόχρονα, όμως, κάνουν την εμφάνιση τους νέες εταιρείες που κινούνται πολύ δυναμικά, εκμεταλλευόμενες κενά που υπάρχουν ή πιέζοντας τους υπόλοιπους «παίκτες», δημιουργώντας έτσι ένα έντονα ανταγωνιστικό πεδίο. Η ένταση του ανταγωνισμού έχει ως αποτέλεσμα επιτάχυνση των εξελίξεων και πτώση των τιμών, κάτι που αποφέρει σημαντικά οφέλη για ολόκληρη την αλυσίδα που υπάρχει και ξεκινά από την κατασκευή ενός τηλεπικοινωνιακού προϊόντος μέχρι -ακόμη και- τον τελικό χρήστη, ο οποίος χρησιμοποιεί είτε το συγκεκριμένο προϊόν είτε υπηρεσίες που δεν θα ήταν εφικτές χωρίς αυτό.

Ένας ακόμη λόγος που η συγκεκριμένη ενότητα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι οι εξελίξεις στο χώρο των οπτικών ινών στη χώρα μας που δημιουργούν μία νέα δυναμική και φέρνουν στο προσκήνιο μία τεχνολογία που δείχνει ότι θα λειτουργήσει καταλυτικά στην εξέλιξη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς τα επόμενα χρόνια.

2η ενότητα
Broadband Arena: Προκλήσεις - Ευκαιρίες - Μοντέλα διαφοροποίησης

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και το 1,4 εκατ. ευρυζωνικές συνδέσεις που είχαμε στο τέλος Αυγούστου είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός, αν αναλογιστεί κανείς την προ πενταετίας κατάσταση. Ταυτόχρονα, όμως, ακόμη υπάρχει μεγάλη απόσταση από τους μέσους όρους στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η ελληνική αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια ανάπτυξης της είναι μάλλον λογικό ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα που υπάρχουν είναι πολλά και διαφορετικά. Όμως, με τις υφιστάμενες εταιρείες να «διαγκωνίζονται» για να κερδίσουν τον καταναλωτή, πως μπορούν οι εμπλεκόμενοι «παίκτες» να διαφοροποιηθούν; Ποιες ευκαιρίες υπάρχουν και σε ποιον τομέα;

Πρόκειται για ερωτήματα που τίθενται διαρκώς από πολλά στελέχη του κλάδου που προσπαθούν να διαμορφώσουν τη στρατηγική της εταιρείας τους ώστε να καταφέρουν να «επιβιώσουν» σε ένα περιβάλλον, το οποίο γίνεται συνεχώς όλο και πιο ανταγωνιστικό. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια, είδαμε αρκετές εταιρείες του κλάδου να διακόπτουν τη λειτουργία τους, να αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και τελικά να εξαγοράζονται ή να συγχωνεύονται. Όλοι αναζητούν το ιερό δισκοπότηρο, το επιχειρηματικό μοντέλο που θα τους επιτρέψει τόσο να προσελκύσουν συνδρομητές και να έχουν έσοδα, όσο και να μπορούν να αντεπεξέλθουν από οικονομικής πλευράς ώστε να εξασφαλίσουν αρχικά τη βιωσιμότητά και αργότερα κέρδη για την εταιρεία τους.
Στη συζήτηση που γίνεται στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ενότητας συμμετέχουν οι επικεφαλής των κορυφαίων εταιρειών του ελληνικού κλάδου τηλεπικοινωνιών προκειμένου να υπάρξει μία όσο το δυνατόν πιο σφαιρική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην ευρυζωνική αγορά της χώρας μας.

3η ενότητα
Mobile & Fixed Broadband: Περιεχόμενο, η κινητήρια δύναμη

Ενσύρματη ή ασύρματη ευρυζωνικότητα; Ή μήπως και τα δύο; Οι μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι της χώρας, οι οποίοι διαθέτουν τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών τόσο μέσω ενσύρματων τηλεπικοινωνιακών υποδομών (είτε μόνοι τους είτε μέσω συνεργασιών) όσο και μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας, έχουν αρχίσει πλέον να προσφέρουν στους Έλληνες καταναλωτές πακέτα που περιλαμβάνουν ευρεία γκάμα υπηρεσιών. Τα πακέτα αυτά δείχνουν να έχουν μία ικανοποιητική αποδοχή από το ελληνικό κοινό, αποτελεί, όμως, αδήριτη ανάγκη για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να επεκτείνουν τις προσφορές τους και σε άλλους τομείς, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Σε αυτό το σημείο, πολλοί αναλυτές συμφωνούν ότι ένα από τα σημεία – κλειδιά είναι το περιεχόμενο σε κάθε του μορφή. Χωρίς περιεχόμενο είναι πρακτικά αδύνατο για οποιονδήποτε πάροχο να συνεχίσει να διευρύνει τη γκάμα των υπηρεσιών του και να αντιμετωπίσει τους κύριους ανταγωνιστές του. Γι' αυτό και μέσα στους επόμενους μήνες, αναμένεται να δούμε το βάρος να πέφτει σε υπηρεσίες όπως είναι π.χ. το IPTV (μετάδοση τηλεοπτικού περιεχόμενου μέσω μίας ευρυζωνικής τηλεπικοινωνιακής σύνδεσης).
Ταυτόχρονα, όμως, τίθεται ένα ζήτημα διαφοροποίησης ή κάλυψης περισσότερο εξειδικευμένων αναγκών των χρηστών. Εκεί θα δούμε να κινούνται εταιρείες, οι οποίες θα είναι σε θέση να προσφέρουν διαφορετικές από τις «συμβατικές» λύσεις και εφαρμογές κινούμενες σε εξειδικευμένους χώρους, οι οποίοι, όμως, έχουν και επιχειρηματικό ενδιαφέρον ακόμη και για μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
Τέλος, όλες αυτές οι υπηρεσίες θα πρέπει να επικοινωνηθούν με τον κατάλληλο τρόπο προκειμένου να γίνουν κατανοητές από το κοινό, το οποίο ψάχνει μεν το διαφορετικό, αλλά αν του φανεί ότι είναι δύσκολη η χρήση μίας υπηρεσίας, πολύ απλά δεν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσει. Όσο απλό είναι να περιπλέξει κανείς τα πράγματα τόσο περίπλοκο είναι να τα απλοποιήσει και αυτό το γνωρίζουν καλά όσοι ασχολούνται με την τεχνολογία.

4η ενότητα
Οι τηλεπικοινωνίες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Η επικείμενη είσοδος της Deutsche Telekom, ενός από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, στον ΟΤΕ και η ανάληψη του μάνατζμεντ από αυτήν δεν θα πρέπει να επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στο τι σημαίνει αυτό για την ελληνική αγορά. Τα τελευταία χρόνια, τόσο η Deutsche Telekom όσο και άλλοι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί, όπως η France Telecom και η Vodafone, όπως και περιφερειακοί παίκτες (π.χ. Telekom Austria, Weather Investments) προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις στην αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με την Ελλάδα να εξελίσσεται την ίδια στιγμή σε σημαντικό κόμβο για ολόκληρη την περιοχή.
Τα εν λόγω δεδομένα κάνουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις ομιλίες και τη συζήτηση που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ενότητας, δεδομένου ότι οι επιχειρηματικές εξελίξεις είναι ραγδαίες καθώς το σκηνικό και οι συσχετισμοί δυνάμεων αλλάζουν διαρκώς. Μία εξαγορά ή η απόκτηση ποσοστού σε έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους με μικρή ή μεγάλη παρουσία στην αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εξαιρετικά ισχυρού σχήματος με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγορά των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην νοτιοανατολική Ευρώπη δεν είναι τόσο ώριμη όσο σε άλλες περιοχές της Γηραιάς Ηπείρου και της Αμερικής, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες. Σημειωτέον ότι ούτε καν η αγορά της κινητής τηλεφωνίας δεν έχει φθάσει στο ζενίθ της σε ορισμένα κράτη της περιοχής, ενώ η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας αποτελεί σίγουρα ένα από τα θέματα που απασχολούν τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου.

Δώσε αστέρια!

MO: (ψήφοι: 0)