Kάθε Σαββάτο πλέον θα μαζευόμαστε για πρωϊνό καφέ και Blender στο καφέ-μπαρ "Κόκκινη κλωστή δεμένη" στις 13:00.
Να είστε εκεί !
Όποιος ενδιαφέρεται πρέπει να έρθει απαραίτητα με το laptop του, το τελευταίο Blender 2.64, έναεξωτερικό ποντίκι 3 πλήκτρων και πληκτρολόγιο με numpad (αν το laptop δεν το παρέχει πρέπει να είναι εξωτερικό).
Η είσοδος είναι ελεύθερη αλλά υπάρχει ελάχιστη κατανάλωση 1 ποτό ή ρόφημα για υποστήριξη του χώρου που θα μας φιλοξενήσει.
Για να έρθετε παίρνετε τα λεωφορεία 2,3 και κατεβαίνετε στάση Αιγαίου, από εκεί συνεχίζετε μέχρι την Λευκωσίας που είναι κάθετη στην Αδριανουπόλεως
Αν θέλετε να ρωτήσετε οτιδήποτε επικοινωνήστε στο [email protected]
Δώσε αστέρια!
- Συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να σχολιάσετε
Σχόλια
Δυστυχώς Δημοσθένη είμαι από Βόλο .....
Κρίμα .... μακάρι να γίνουν και αλλού αντίστοιχες εκδηλώσεις.
Αμ δε γίνονται, κι ούτε βλέπω να γίνονται
δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο;
Θα μπορούσαν ίσως τα μαθήματα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη να μεταδοθού διαδικτυακά ή να ανέβουν κάπως στο δίκτυο, αν υπάρχουν παρουσιάσεις και αν βέβαια μπορούν και θέλουν οι φίλοι που ανέλλαβαν την πρωτοβουλία. Πολύ καλή προσπάθεια πάντως. Εύχομαι να συνεχίσετε δυναμικά.
Να πω μια χαζομάρα ...
Να δημιουργηθούν σε κάθε πόλη "πυρήνες" ενασχόλησης με το linux, με τέτοια ενδιαφέροντα ...
Έτσι αυτή η ομάδα ανθρώπων θα μπορεί να ενεργοποιήσει ανθρώπους και εκδηλώσεις ...
Πέρα από τη ελαφρότητα του πράγματος, μπορεί να θεωρηθεί σημαντική ιδέα...
Αλλά είναι πολύ δύσκολο να βρεις ποιοι είναι αυτοι που ασχολούνται με το "άθλημα"....
Απλά κάποιες σκέψεις !!
Η χαζομάρα που λες, έχει υλοποιηθεί στο παρελθόν. Είναι τα λεγόμετα τοπικά lug. (linux user groups).
Δυστυχώς έχει ατονίσει και θα ήθελα να δω μια αναβίωση. Κατά την άποψή μου φταίει ότι αντί να τα κρατήσουν τοπικά και ανεξάρτητα, θεώρησαν καλή ιδέα να αποκτήσουν μεγαλύτερη εμβέλεια (Hellug, Greeklug) πράγμα που εγώ πιστεύω δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει.
Κοίτα γιατί δε λειτουργούν πάντα αυτά ...
Π.χ. ας υποθέσουμε ότι μαζεύω μια ομάδα φίλων linux στο Βόλο και τους οδηγούν κάποιοι από τα άτομα αυτά, οι λεγόμενοι υπεύθυνοι της ομάδας !
Όποιος στέκεται εμπρός πρέπει να είναι εκεί κάθε στιγμή. Δεν έχει σήμερα βαριέμαι ή έχω άλλες δουλειές ..
Συνήθως, δε μιλάω μόνο για linux, γενικά όταν υπάρχουν λέσχες ενασχόλησης με κάποιο θέμα (παράδειγμα λέσχη φίλων π.χ. πολεμικών τεχνών), στην αρχή αρχίζουν με πάθος και τρέλα, και μετά απλά λόγω υποχρεώσεων του καθενός, και προβλημάτων του κάθε μέλους η προσπάθεια εξασθενεί ....
Αυτό που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι κάποιοι στις λέσχες αυτές να έχουν την ικανότητα να κρατήσουν τα άτομα της ομάδας μαζί ... και να συνεχιστεί το όλο θέμα , αλλά αυτό απαιτεί συνεχή ενασχόληση ...
Παράδειγμα, σκέψου τα 5-10 άτομα του linux inside να πουν, εγώ βαριέμαι, εγώ έχω δουλειές, προβλήματα ή τέτοια ....
Μένω εγώ ξεκρέμαστος και χωρίς βοήθεια ... Ευτυχώς που το site κρατάει γερά !!
Δεν ξέρω αν κατάλαβες τη σκέψη μου, μιας και για τα lug δεν ξέρω τι παίζει .... Μάλλον θα συμβαίνει το ίδιο ...
Τα παραπάνω είναι κάποιες σκέψεις , διότι εδώ στο Βόλο μόνο φοιτητές ξέρουν για linux .... Αυτό λέγεται linux-ικη μοναξιά.... Αν δεν ήταν το site μπορεί να τα είχα παρατήσει.....
Δημοσθένη sorry που κάναμε το θέμα της συζήτησης να ξεφύγει αλλού, αλλά ότι έχει σχέση με τη διάδοση του linux μαλλον θα ενδιαφέρει τον κόσμο ...!!
απο μένα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να συζητάτε ότι θέλετε.
και το σερφάρισμα σε μια συζήτηση είναι στα επιτρεπτά πλαίσια
Τώρα για τα μαθήματα blender δεν ξέρω αν μπορούν να γίνουν online μιας και ο τρόπος που ξεκίνησα να τα υλοποιώ απαιτεί την παρακολούθηση σε monitor και την επικοινωνία με το κοινό.
Στην ουσία τα μαθήματα τα παραδίδω από ένα βιβλίο που έχω διαβάσει και θα εργαστούμε με βάσει αυτό χωρίς όμως κάποιος να είναι αναγκασμένος να το αγοράσει.
Για να γίνει έτσι όπως το λέτε, πρέπει να ετοιμάσω video παρουσίαση την οποία να ανεβάσω στο youtube για να είναι πλέον αρχείο διαθέσιμο για τον οποιοδήποτε.
Μπορεί να το κάνω κάποια στιγμή στο μέλλον αλλά είναι πολύ extra δουλειά από το να κάτσεις να ετοιμάσεις σημειώσεις για να μιλήσεις για 1-2 κεφάλαια από ένα βιβλίο.
Οι σημειώσεις είναι για μένα η περίληψη και η κατευθύνσεις για να κάνω το μάθημα.
Το video απαιτεί να γράψω κείμενο και να το κάνω ομιλία + την επεξεργασία extra.
Δλδ έχει επιπλέον δουλειά.
κάτι άλλο ... το Σάββατο και τις επόμενες μέρες θα δω και πόσο ενεργή δραστηριότητα υπάρχει από τον κόσμο.
Μέχρι τώρα από όσο έχω δει ενδιαφέρονται λίγα άτομα δλδ μπορεί να είμαστε μια ομάδα των 6-7 ατόμων.
Αυτό είναι καλό για την γρήγορη ροή του μαθήματος αλλά κακό από την άποψη ότι στην ουσία δεν ενδιαφέρετε πολύ κόσμος.
Οπότε θα δω και πόσα άτομα θα είμαστε.
Τώρα να σκεφτείτε ότι στην Θεσσαλονίκη μαζευόμαστε 6-7 άτομα τότε στον Βόλο φυσιολογικά οι ενδιαφερόμενοι θα είναι 1-2.
Οπότε αν είναι αυτής της τάξης ο αριθμός ατόμων μπορεί να το γυρίσω πέρα από το live και σε youtube video.
Τα βιντεάκια στο youtube είναι καλά να υπάρχουν έτσι και αλλιώς ανεξαρτήτως μεγέθους κοινού.
Σχετικά με το υλικό για να ανέβει στο διαδίκτυο που θα βοηθήσει και άλλους απομακρυσμένους, η άποψή μου είναι ότι αν έχεις μια ομάδα εκεί στην θεσσαλονίκη που κάνετε το «ζωντανό» μάθημα, καλό θα ήταν να τούς ενεργοποιήσεις αυτούς να το δημιουργήσουν.
Δημοσθένη, πολλά μπράβο για την προσπάθεια σου!
Υπάρχει και μια ενδιάμεση λύση σε όσα συζητάτε. Αντί να ετοιμάσεις ένα βίντεο-μάθημα, θα μπορούσες να μαγνητοσκοπήσεις το μάθημα όπως έχεις σκεφτεί να το κάνεις. Είτε με μια κάμερα να δείχνει σε όλη την αίθουσα είτε με μια εφαρμογή που θα κάνει capture οτι δείχνεις στην οθόνη και ότι λες σε ένα μικρόφωνο.
Μπορεί να μην είναι το ίδιο με ένα καθαρά διαδικτυακό μάθημα, αλλά τουλάχιστον δεν θα περιοριστεί η προσπάθειά σου στα 6-7 άτομα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο (απλώς θα πρέπει να ανεβάσεις το βίντεο στο youtube) θα μπορούν να το δουν και οι ίδιοι -για να το θυμηθούν- και όσοι άλλοι ενδιαφέρονται όπως ο tom.
Στην τελική, στήσε απλά μια κάμερα από πίσω σου, σε σημείο όπου να δείχνει τι έχεις στην οθόνη και τι λες. Κι αυτό κάτι είναι...
Αυτό το είχε κάνει το osarena όταν έκανα την ομιλία Ελεύθερο Λογισμικό και επιχειρηματικότητα που δημοσιεύσαμε και στο τεύχος 8.
Το πρόβλημα ήταν τότε ότι η κάμερα που μαγνητοσκοπούσε την εκδήλωση δεν μπορούσε να κάνει capture την τηλεόραση που γινόταν η παρουσίαση διότι με τον φωτισμό του μπαρ γυάλιζε και δεν φαινόταν τίποτα.
Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να κάνω video capture της οθόνης του laptop μου μιας και η όλη ουσία είναι εκεί.
Οι παρευρισκόμενοι απλά θα ακολουθούν οδηγίες από ότι φαίνεται στην οθόνη.
Αυτό είναι καλή ιδέα και θα το δω πως θα γίνει. Οπότε μπορεί να έχουμε και video την Δευτέρα για όσους δεν θα παρεβρεθούν!
Αρκετά συχνά αυτό που κάνει ο κόσμος, είναι τραβάει δύο βίντεο, ένα από κάμερα, χωρίς να ενδιαφέρεται αν φαίνεται καλά η οθόνη, και ένα βίντεο από το λάπτοπ που φαίνεται τι κάνει στο λάπτοπ. Μού φαίνεται εύκολο, αλλά για να μην γίνεται πάντα υποθέτω ότι τελικά παρά είναι δύσκολο.
Το screen capture δεν είναι δύσκολο, απλά για ένα μάθημα 2 ωρών θέλει χώρο στον δίσκο.
Λοιπόν έκανα ένα δοκιμαστικό screen capture.
Για να βγει καλό και να φαίνεται θέλει 100 ΜΒ / 1 minute.
Οπότε 90 λεπτά μάθημα βγαίνει 9 Gb
Οπότε βλέπετε ότι μετά θέλει να το σπάσεις σε κομμάτια για το youtube δλδ θέλει επεξεργασία.
Ίσως για αυτό κανείς δεν μπαίνει στον κόπο.
Να πω μερικά πράγματα για την πρώτη συνάντηση:
Στο πρώτο μάθημα θα κάνουμε μια εισαγωγή στο animation. Θα μάθουμε το πως δημιουργήθηκαν οι 12 βασικές αρχές του animation που εφαρμόζονται στα cartoons και γενικά στο animation.
Θα κάνουμε μια αναδρομή σε ιστορικά animation όπως το πρώτο cartoon της Disney με τον Μικι και την Μινι, τον Felix τον Popay και θα δούμε οι μεγάλοι δάσκαλοι του animation εκείνες τις μακρινές εποχές τι τεχνικές εφάρμοσαν....
Η ιστορική αναδρομή θα ξεκινήσει από το 1922 μέχρι την χρονιά σταθμό το 1984 όπου η Pixar μελέτησε το παρελθόν των μεγάλων δημιουργών και έθεσε τις 12 αρχές του animation.
Στο τέλος του πρώτου μέρους θα δούμε όλες αυτές τις 12 τεχνικές στο cartoon Ice Age για να γίνει κατανοητό το τι έκανε η Pixar !
Αυτό το πρώτο μέρος είναι ενδιαφέρον όχι μόνο για τους Blenderistas αλλά γενικά για όποιον ασχολείται με cartoon, animation, comic
Το δεύτερο μέρος θα είναι εισαγωγή στο περιβάλλον του Blender. Θα δούμε τα βασικά panels και το 3d view.
Η πρώτη συνάντηση πήγε πολύ καλά. Μόνο για αυτήν την εβδομάδα θα κάνουμε συνάντηση και αύριο Κυριακή 21/10/2012 17:00 το απόγεμα.
Οι επόμενες συναντήσεις συμφωνήσαμε να γίνονται μια φορά την εβδομάδα κάθε Σάββατο πρωϊ 12:00 και θα διαρκούν 90 λεπτά το μέγιστο για να μην κουραζόμαστε ... :P
Το Σαββάτο 27 του μηνός λόγω τριημέρου δεν θα γίνει καμία παρουσίαση.
Οπότε το πρόγραμμα των επόμενων συναντήσεων είναι:
Κυριακή 21/10/2012 ώρα 17:00
Σάββατο 03/11/2012 ώρα 12:00
Σάββατο 10/11/2012 ώρα 12:00
και βλέπουμε ...
αν και δεν παίρνω μέρος, οπότε δεν μού πέφτει λόγος, εγκυκλοπαιδικά ο περισσότερος κόσμος έχει αντοχές γύρω στα τρία τέταρτα. Οπότε θα έλεγα επιβάλλεται ένα διαλυματάκι ενός τετάρτου.
να σου πέφτει λόγος, να σου πέφτει ...
καλουδεχόμενη η διόρθωση ... (feedback)
θα το εφαρμόσουμε!
Ευχαριστώ.
Αλήθεια έχει καιρό που τέλειωσα το Λύκειο. Πόσο χρόνο είναι εκεί το μάθημα; 45 λεπτά;
Ευχαριστούμε για τις ευχές!
Αλλά αποφάσησα να μην κάνω video γιατί είναι μεταφορά του βιβλίου (το οποίο έχουμε σαν μπούσουλα) σε video και δεν επιτρέπεται να το κάνω.
Αν κάνουμε κάποιο tutorial που είναι free από αυτά που κυκλοφορούν άφθονα στο internet θα το κάνω video.
Φίλε Δημοσθένη συγχαρητήρια και από μένα !!!
Το βιντεάκι θα το δω σίγουρα ...!!! tom1972
Να συμπληρώσω και γω, ότι υπάρχει και η σελίδα
http://www.blendergr.com/
Όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν το πρώτο εισαγωγικό μάθημα στην ιστορία του Animation μπορείτε να κατεβάσετε το video 100 λεπτών από εδώ
http://www.mediafire.com/?922c51sk5i524
Συνδέσμους έλαβον ..... Ευχαριστώ !!
να μου πείτε εντυπώσεις ...
Τώρα κάνω download ....
Να γράψω και εδώ μερικά πραγματάκια που δεν είπα καλά στο video.
Το όλο ζουμί της ιστορίας του animation είναι για το πως φτιάχτηκαν οι 12 βασικές αρχές του animation από την Pixar.
Η Pixar μια εταιρεία κινηματογραφικών ταινιών μελετά από το 1922 όλους τους μεγάλους δημιουργούς του χώρου και βρίσκει τις 12 βασικές τεχνικές που όλοι λίγο πολύ χρησιμοποιούσαν μέχρι τότε χωρίς όμως να έχουν κάνει κάποια συστηματοποίηση. Έτσι ενώ μέχρι τότε ο βασικός σχεδιαστής της Walt Disney από έμπνευση εφάρμοζε κάποιες τεχνικές η Pixar συστηματοποιεί όλες τις τεχνικές όλων των δημιουργών όχι μόνο του Ub Iwerks και έτσι καταλήγει σε 12 βασικές τεχνικές που θα γίνουν οι 12 βασικές αρχές του animation.
Στο video που έκανα περιγράφω σε συντομία την ιστορία του animation από το 1922 μέχρι το 1984.
Στην συνέχεια προβάλω μερικά ιστορικά video για τον πρώτο υπολογιστή που σχεδίαζε 3d γραφικά στο MIT το 1961, τον Sketchpad.
Μετά περνάμε στις πρώτες εταιρείες 3d animation όπως η Triple I και η Pixar.
Λίγα λόγια για τις 12 βασικές αρχές του animation.
Squash & Stretch
Κατά την τεχνική αυτή ο χαρακτήρας ζουλιέται και επιμηκύνεται. Δίνοντας ένα κομικό χαρακτηριστικό.
Anticipation
Κατά την τεχνική αυτή προετοιμάζεται ο θεατής για την επόμενη κίνηση.
π.χ. όταν παρακολουθούμε κάποιον να φτερνίζεται πρώτα πέρνει μια βαθιά αναπνοή όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι θα φτερνιστεί και τέλος ο χαρακτήρας φτερνίζεται.
Staging
Κατά την τεχνική αυτή η κάμερα εστιάζει και προβάλει ένα αντικέιμενο η χαρακτήρα στο οποίο καθοδηγεί την προσοχή και το βλέμα του θεατή.
Straight ahead / pose to pose
Είναι δύο τεχνικές σχεδίασης.
Στο straight ahead σχεδιάζουμε την αρχική και τελική πόζα και αφήνουμε τον υπολογιστή να συμπληρώσει τα ενδιάμεσα ketframes. Αυτό δίνει μια πιο φυσική κίνηση στον χαρακτήρα.
Στο pose to pose σχεδιάζουμε όλες τις πόζες frame by frame. Γίνεται σε περιπτώσεις που έχουμε απότομες μη φυσικές κινήσεις.
Follow through / Overlaping action
Στο follow through μέρη του χαρακτήρα όπως τα μέλη του σώματος ακολουθούν φυσικά την κίνηση του χαρακτήρα, π.χ. οι κεραίες ακολουθούν την κίνηση του 5 φυσικά.
Στο overlaping action τα μέρη του χαρακτήρα εκτελούν την δική τους κίνηση ανάλογα την περίπτωση.
π.χ. στο απότομο σταμάτημα οι κεραίες του 5 ταλαντώνονται.
Slow in / Slow out
Είναι η βασική αργή και γρήγορη κίνηση του χαρακτήρα.
Arcs
Η χρήση καμπυλών ή τόξων στο 3d μοντέλο δίνει έμφαση π.χ. τα μάτια του σκίουρου στο ice age 2 παρακάτω.
Secondary action
Μια πρωτεύουσα κίνηση τονίζεται από μια δευτερεύουσα κίνηση στο backgroung.
π.χ. το 8 πέφτει ενώ η τσαγέρια συνεχίζει στο παρασκήνιο την κίνηση της.
Timing
Είναι ο σωστός χρονισμός των frames με την δράση του χαρακτήρα.
Exaggeration
Υπερβολή του χαρακτήρα σε πόζες και δράσεις, κύριο χαρακτηριστικό των cartoon comics & animation
Solid drawing
Την εποχή που σχεδιάζαν το animation στο χαρτί ήταν η τρισδιάστατη απεικόνιση που έδινε έμφαση.
Εδώ στο blender δεν μας αφορά αφού όλα είναι πλέον 3d.
Appeal
Μια διασκεδαστική πόζα του ήρωα για να δημιουργήσει εντύπωση και ευχαρίστηση ή γέλιο στον θεατή.
Δείτε λοιπόν όλες αυτές τις τεχνικές στο Ice Age 2
Για λεπτομέρειες δείτε εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/12_basic_principles_of_animation
http://en.wikipedia.org/wiki/Pixar
Υπάρχουν βέβαια και κάποιες άλλες όπως το Immersion που είναι να βλέπεις από τα μάτια του ήρωα.
π.χ. όταν ο σκίουρος γλυστρά στον πάγο βλέπουμε την τσουλίθρα από τα μάτια του.
Το misdirection η απροσδόκιτη αλλαγή στην πλοκή την οποία δεν περιμένει ο θεατής.
π.χ. στο τέλος της σκηνής ενώ έχει κάνει το appeal και κορδώνεται ο σκίουρος κάποιος πετάγεται και του κλέβει το φουντούκι.
Όλες αυτές οι τεχνικές έχουν σκοπό να διασκεδάσουν τον θεατή μέσω της υπερβολής και του απρόσμενου, της έμφασης κτλ...
Θα σου φανει γελοίο αλλά δεν μπορώ να κάνω extract το βίντεο από από τα αρχεία .....
Κάποια ιδέα ??
γιατί τι σου λέει;
εγώ με το winrar το έκανα.
To έκανα με το winzip από τα windows ....
Αλλά στο linux δεν γίνεται ....
Το βίντεο φαίνεται καλό..... θα το δω αναλυτικά αύριο !!!
ΛΑΘΟΣ
To έκανα με το winrar από τα windows ....
Λοιπόν αν θέλετε να βρίσκετε εναλλακτικά προγράμματα στο Linux αλλά και στα Windows υπάρχει το
http://alternativeto.net/software/peazip/?platform=linux
Βγάζει αποτελέσματα για ένα πρόγραμμα που θα του δώσεις.
π.χ. αν δώσεις winrar σου βγάζει όλα τα εναλλακτικά για όποιο σύστημα θέλεις.
Ένα καλό πρόγραμμα cross platform για συμπίεση αρχείων είναι το PeaZip
ανεβάζω και 10 αρχεία tar.gz.001 .... κτλ που μπορείτε να τα κάνετε extract με το PeaZip από Linux και από Windows μιας και είναι cross platform.
Θα είναι έτοιμα κατά το βραδάκι, τώρα γίνονται upload.
Καλησπέρα,
πρέπει να κατέβουν όλα τα αρχεία για να το δούμε?
όχι.
Κατεβάζεις σε windows τα zip, z1 κτλ και ξεσυμπιέζεις με winrar.
Και σε linux κατεβάζεις τα tar.gz και ξεσυμπιέζεις με PeaZip
το video το ξανα ανεβάζω, όταν θα είναι έτοιμο θα σας ενημερώσω
εδώ είναι το video για linux/windows
http://www.mediafire.com/?ngjuixan7m67h
το ξεζιπάρετε με PeaZip
Μπορώ να έρθω να παρακολουθήσω το επόμενο Σάββατο, όντας αρχάριος, ή πρέπει να περιμένω την έναρξη κάποιου άλλου κύκλου?
έλα, αλλά έχουμε προχωρήσει αρκετά.
θα πρέπει να δεις μερικά video εισαγωγή μόνος σου.
Από την σελίδα
http://gryllus.net/Blender/3D.html
θα πρέπει να δεις μέχρι το Lesson 3, αν σε βολεύει καλό θα ήταν.
Το μόνο που κατάφερα να ξεζιπάρω με το Peazip είναι 7.55 min απ'το πρώτο αρχείο.
Υπάρχει κάποιο άλλο που να δουλεύει σε Bodhi linux?
προσπάθησα να το ανεβάσω στο dropbox αλλά δεν δέχεται αρχεία μεγαλύτερα των 2GB.
τα αρχεία είναι split από το PeaZip στο mediafire δεν ξέρω πώς αλλιώς να το ανεβάσω.
Το έβαλα το video επιτέλους στο Google Drive
https://docs.google.com/open?id=0B9bQNNdIn6zRX0cxcFJiMGFpbWM
μπορείτε να το δείτε χωρίς να το κατεβάσετε ή μπορείτε να το κάνετε και download
Επίσης στο Dropbox
https://dl.dropbox.com/u/16598510/Blender%20Lesson1.dvd.mp4