digitalrights .........O MY GOD

GRIGRIS | Πέμ, 07/16/2009 - 23:25 | 7' | 2

 Το παρων κείμενο μου στάλθικε με emailαξίζει να το διαβάσετε

 

Επισυνάπτω παρακάτω το δελτίο τύπου της πρωτοβουλίας digitalrights.grσχετικά με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα για επωνυμοποίηση καρτοκινητών, κάμερες και εθνική βάση DNA.Το κείμενο του δελτίο τύπου με τους σχετικούς συνδέσμους βρίσκεται επίσης στη διεύθυνση http://www.digitalrights.gr/news/2009/bigbrosummer/Θα ακολουθήσει σύντομα τεχνική ανάλυση των προτεινόμενων μέτρων, που επίσης θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας(http://www.digitalrights.gr/news/).
--- BEGIN PASTE ---ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ DIGITALRIGHTS.GRΜέτρα “Μεγάλου Αδελφού” με κλειστή τη Βουλή προωθεί η κυβέρνηση
Η πρωτοβουλία digitalrights.gr εκφράζει σοβαρές ανησυχίες για τιςολοκληρωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι και μάλιστα με κλειστή τη Βουλή.
Συγκεκριμένα, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου περί “Ταυτοποίησης τωνκατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας”, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, σε συνεργασία με τους υπουργούςΔικαιοσύνης, Οικονομίας και Μεταφορών & Επικοινωνιών, προωθεί τροπολογίες που θα έχουν ως αποτέλεσμα την επιβολή ενός καθεστώτος διαρκούς κι ανεξέλεγκτης παρακολούθησης των δημοσίων χώρων, όπως και την καταπάτηση στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών,σε ευθεία αντίθεση με διεθνείς κι Ευρωπαϊκές συμβάσεις και το εθνικόΣύνταγμα.
Οι τροπολογίες, που δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα του νομοσχεδίου,προβλέπουν την χρήση καμερών καταγραφής εικόνας και ήχου σε δημόσιους χώρους σε 24ωρη βάση, χωρίς την εποπτεία ανεξαρτήτων Αρχών, καθώς καιτην δημιουργία εθνικής βάσης DNA για τη συλλογή και διατήρηση γενετικού υλικού για αόριστο χρονικό διάστημα, ακόμα κι από υπόπτους πλημμελημάτων.
Η πρωτοβουλία digitalrights.gr επισημαίνει ότι,

* Το κατατεθέν νομοσχέδιο ταυτοποίησης των χρηστών κινητήςτηλεφωνίας έρχεται σε αντίθεση με την Οδηγία 2002/58, τα άρθρα 5 παρ.2, 5Α και 9Α του Συντάγματος και το άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ενώ η απαγόρευση σύναψης συνδρομής κινητής τηλεφωνίας σε άτομα που δεν διαθέτουν τα κατάλληλα δικαιολογητικά ταυτοποίησης, πχ. οικονομικοί μετανάστες, αποτελεί αποκλεισμό από το δικαίωμα της επικοινωνίας και επιβεβαιώνει τον κοινωνικά άδικο χαρακτήρα των μέτρων, που συμπίπτουν με περαιτέρω μέτρα κατά των οικονομικών μεταναστών

* Η εξαίρεση των καμερών παρακολούθησης από το νόμο προστασίαςπροσωπικών δεδομένων αντιβαίνει στα Άρθρα 5 παρ.1 και 9Α του Συντάγματος, στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, στο Άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και στην Σύσταση R (15) 1987 για την χρήση προσωπικών δεδομένων στον αστυνομικό τομέα. Η πρωτοβουλία υπενθυμίζει ότι η αντισυνταγματική χρήση των καμερών του συστήματος C4I οδήγησε, τονΝοέμβριο του 2007 τα μέλη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων ΠροσωπικούΧαρακτήρα σε παραίτηση διαμαρτυρίας, οι λόγοι της οποίας εξακολουθούννα ισχύουν

 

* Η υποχρεωτική λήψη και διατήρηση γενετικού υλικού DNA για αόριστο χρονικό διάστημα, και μάλιστα ακόμα κι από υπόπτους πλημμελημάτων, όπως αναφέρεται στην τροπολογία, παραβιάζει τα Άρθρα 5παρ. 1, 9 παρ. 1 και 9Α του Συντάγματος και το Άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπως έχει ερμηνευθεί από την απόφαση Marper κατά Ηνωμένου Βασιλείου (2008). Η πρωτοβουλία υπογραμμίζει επιπλέον ότι ουδέποτε έχουν συζητηθεί τα τεράστια ηθικά ζητήματα που ενσκύπτουν από την δημιουργία εθνικών βάσεων γενετικού υλικού

* Τυχόν ψήφιση του κατατεθέντος νομοσχεδίου από το θερινό τμήματης Βουλής αντιβαίνει στο άρθρο 72 του Συντάγματος, που ορίζει ότι νομοσχέδια που αφορούν την ενάσκηση των ατομικών δικαιωμάτων ψηφίζονται αποκλειστικά από την Ολομέλεια

* Τα μέτρα που προτείνονται εκτός από αναποτελεσματικά, είναι και ιδιαίτερα επικίνδυνα: η εμπειρία εφαρμογής τους σε άλλες ευρωπαϊκέςχώρες έχει αποδείξει ότι δεν συμβάλλουν ουσιαστικά στην καταπολέμησητης εγκληματικότητας, ενώ, όπως και στην υπόθεση των υποκλοπών,ενώ μπορούν κάλλιστα να στραφούν εναντίον πολιτικών και κοινωνικών ομάδων,του τύπου ή και της ίδιας της κυβέρνησης

Το νομοσχέδιο αυτό και οι εκτρωματικές τροπολογίες που το ακολουθούν έρχονται, εν μέσω θέρους, να συμπληρώσουν την πρόσφατη αντισυνταγματική γνωμοδότηση Σανιδά για την ανωνυμία στο διαδίκτυο, τα αντιδραστικά μέτρα εναντίων των μεταναστών, και την κυβερνητική παρέμβαση στον ΟΤΕ και το ΕΔΕΤ για την λογοκρισία του Indymedia, ενώ φαίνεται ότι προμηνύονται και άλλα μέτρα εναντίων των ατομικών και κοινωνικών ελευθεριών.

Περισσότερες πληροφορίες
Το παρόν δελτίο τύπου, η σχετική τεχνική ανάλυση, επεξηγηματικοίσύνδεσμοι καθώς και παλιότερα σχετικά κείμενα, διατίθενται στηδιεύθυνση http://www.digitalrights.gr/news
Για το digitalrights.gr: Αστέρης Μασούρας (asterios at gmail.com)
Το digitalrights.gr αποτελεί κόμβο πληροφόρησης για τα δικαιώματα του πολίτη στον ψηφιακό κόσμο. Μεταξύ άλλων, τα αντικείμενα δράσης περιλαμβάνουν ιδιωτικό απόρρητο (privacy), ανοικτά πρότυπα (openstandards), πατέντες λογισμικού, πνευματικά δικαιώματα ψηφιακού περιεχομένου, και ελεύθερο λογισμικό.

-- Asteris MasourasJournalist - Software Engineerhttp://oneiros.gr/blogGPG public key ID: 0x0AE9A362Digital rights in Greece:http://digitalrights.gr"

Δώσε αστέρια!

MO: (ψήφοι: 0)

Σχόλια

Ωχ έχω και δικαστήριο τον Σεπτέμβριο λές να μου ζητήσουν και DNA;