Με τη δύναμη του Ninja! Νέο εργαλείο ανοικτού κωδικα υπόσχεται πιο πλούσιες ιστοσελίδες

dimitris | Δευ, 07/23/2012 - 17:14 | 4' | 2

Οι σύγχρονες μηχανές σχεδίασης και η HTML5 επιτρέπουν τη δημιουργία πλουσιότερων ιστοσελίδων που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τις εφαρμογές που έχουμε στους υπολογιστές μας. Γι' αυτό χρειάζονται όμως νέα εργαλεία όπως το Ninja.

Το Ninja είναι ένα «εργαλείο δημιουργίας ιντερνετικού περιεχομένου» που δημιούργησαν τρεις μηχανικοί ανοικτού κώδικα της Motorola Mobility, της εταιρείας που αγόρασε πρόσφατα η Google. Χρησιμοποιώντας εκτενώς JavaScript σε ένα πλαίσιο εργασίας που λέγεται Montage, οι τρεις χάκερς δημιούργησαν μια εφαρμογή για τον περιηγητή Google Chrome, το Ninja, με την οποία μπορεί κανείς να δημιουργήσει εύκολα 2D και 3D animation σε HTML5 με διανυσματικά γραφικά.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το Ninja, παρότι είναι web εφαρμογή, παρέχει ένα ολοκληρωμένο γραφικό περιβάλλον. Αυτό το οφείλει στο Montage, στο JavaScript πλαίσιο εργασίας που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στις native και τις web εφαρμογές, επιτρέποντας τη δημιουργία διαδικτυακών εφαρμογών με πλούσια διεπαφή που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τις κανονικές εφαρμογές. Εδώ κάθε στοιχείο της διεπαφής είναι ουσιαστικά μια ιστοσελίδα που φορτώνεται μέσω του CommonJS ως ένα module. Επιπλέον, το Montage περιέχει δικό του NodeJS optimizer, το Montage Optimizer (mop) που ξεκαθαρίζει την τελική εφαρμογή και παράγει ένα τελικό σκριπτ.

H εφαρμογή προσφέρει γνώριμα εργαλεία σχεδίασης (βούρτσα, πένα, κλπ), έτοιμα σχήματα καθώς και εργαλεία για εισαγωγή html tags. Φυσικά, όπως θα περίμενε κανείς από μια κανονική εφαρμογή, μπορείτε να σώσετε την δουλειά σας στον τοπικό δίσκο.

Ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά είναι η σύνδεση των δεδομένων ανάμεσα σε διαφορετικά στοιχεία (data binding), η δημιουργία δυναμικών 3D στοιχείων (επίπεδων κλπ) μέσω του CSS3 Transform και η ενσωμάτωση "υλικών" για τη χρήση στα δισδιάστατα και τρισδιάστατα αντικείμενα, μέσω της WebGL, της τεχνολογίας της HTML5 που προσφέρει hardware-accelerated δισδιάστατα και τρισδιάτατα γραφικά μέσα στο Canvas με χρήση shaders.

Για την συγγραφή κώδικα ενσωματώνει τον επεξεργαστή CodeMirror που υποστηρίζει αυτόματη συμπλήρωση, συντακτικό χρωματισμό κ.α:

Στη συνέχεια, οι σκηνές που σχεδιάζετε μπορούν να αναπαραχθούν στον περιηγητή είτε μέσω του Canvas είτε μέσω WebGL.

Δώσε αστέρια!

MO: 5 (ψήφοι: 1)

Σχόλια