Γιατί ακόμα υπάρχει το τερματικο ;

Salih Emin | Τετ, 09/10/2008 - 00:55 | 20' | 19

Το τερματικό στις απαρχές τον υπολογιστικών συστημάτων ήταν ο μόνος τρόπος να επικοινωνεί o χρήστης ( η καλύτερα χειριστής ) με τα τρανζίστορ και τα τσιπάκια. Αποτελούσε (και αποτελεί) πλατφόρμα προγραμματισμού και ο έμεσος τρόπος να λένε στον υπολογιστή τί να κάνει και πως να το κάνει...

Οι τυχαίοι... των οποίων το μάτι έπεσε σε ένα περιοδικό και σε ένα άρθρο για το Linux λένε ... "μα χρειάζεται να ξέρεις προγραμματισμό για να δουλέψεις το Linux" .... Όταν πρωτοείδα το τερματικό του Linux υπεθετα οτι χρειάζεται να ξερεις πολύ προχωρημένα πράγματα για να το δουλέψεις... σύγουρα όμως όχι προγραμματισμό... γιατι δεν ήξερα καν τι είναι ο προγραμματισμός !!! Μετά απο την ενασχόλησή μου με το Linux έμαθα 5 πραγματα παραπάνω για το πώς δουλεύουν οι υπολογιστές, τι είναι προγραμματισμός, κώδικας, πυρήνας, γραφικό περιβάλλον.... και πάλι το τερματικό δεν είναι βολικός χώρος προγραμματισμού. Για αυτή την δουλειά υπαρχουν μοντέρνα ενιαία περιβάλλοντα προγραμματισμού (IDE) π.χ Visual Studio για Windows και Eclipse για Linux.

Εννοείται οτι δε μπορεσα να καταλάβω ποιός ο λόγος υπαρξης ενος "τερματικού εντολών". Θεωρούσα οτι είναι αχρηστο και οπισθοδρομικό να εχεις terminal για εντολές σε μια εποχή οπου όλα πρέπει να γίνονται, αν θέλει κατι να λέγεται σύγχρονο, μεσα απο γραφικό περιβάλλον. Εψαχνα τρόπους να το απεγκαταστήσω ! ... Μετα απο λίγο ψάξιμο κατάλαβα οτι κατι τέτοιο ήταν αδυνατο στο Linux αλλα και σε κάθε Unix'οειδές λειτουργικό σύστημα ( όπως π.χ είναι τα Mac OS X, BSD, Solaris κλπ) Γιατί ?

Ας πώ μια ιστορία εδώ...

Πριν από την έλευση και καθιέρωση των GUI (graphical user interface) ο κανόνας στους μικροϋπολογιστές ήταν η αλληλεπίδραση με τον χρήστη μέσω κάποιου κελύφους γραμμής εντολών. Όλα άλλαξαν όταν η XEROX, η γνωστή μας εταιρεία που ασχολείται με οτιδήποτε έχει να κάνει με έγγραφα (και αυτοαποκαλείται The Document Company), παρουσιάσε το 1973 τον Xerox/Alto, ένας υπολογιστή... και οι περισσότεροι συμφωνούν ότι ήταν ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής. Οι προδιαγραφές του; Είχε ένα γραφικό περιβάλλον (το πρώτο GUI), ήταν εφοδιασμένος με ποντίκι και ο χρήστης μπορούσε να τυπώσει ό,τι ακριβώς έβλεπε στη μαυρόασπρη οθόνη του, ανάλυσης 808x606, σε έναν εκτυπωτή laser! Α, να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι μπορούσε να συνδεθεί με άλλους προσωπικούς υπολογιστές μέσω ενός συστήματος που ονομαζόταν ethernet! Δυστυχώς, οι τεχνικοί δεν κατάφεραν ποτέ να πείσουν τη «μαμά» Xerox να βγάλει στην αγορά ένα μηχάνημα που μόνο τα μέρη του κόστιζαν 10.000 δολάρια...

Το 1979, όμως, είχε συμβεί κάτι που έμελλε να είναι σταθμός στην ιστορία των GUI. Ο Steve Jobs, 24 ετών και ιδρυτής της Apple που εκείνη την εποχή έκανε τρελές πωλήσεις στα Apple II (που πρωτοπαρουσιάστηκαν το 1977), δέχεται πρόσκληση να επισκεφθεί το εργαστήριο της XEROX το PARC. Όπως ομολογεί και ο ίδιος, τα επιτεύγματα που είδε εκεί τον άφησαν άφωνο. Αυτό που τον εντυπωσίασε όμως περισσότερο ήταν το γραφικό περιβάλλον του Alto. Το 1983, η Apple παρουσιάζει το αποτέλεσμα των προσπαθειών της, τη Lisa ή, όπως επίσημα ονομαζόταν, το Lisa Office System. Η Lisa, προκάτοχος του Mac ήταν το πρώτο εμπορικό προιόν με γραφικό περιβάλλον.

Βρισκόμαστε πλέον στη δεκαετία του 1980 και το Unix έχει στην πλάτη του ήδη δέκα χρόνια ζωής. Το 1984, το MIT έχει ξεκινήσει το project Athena που σκοπό έχει τη χρησιμοποίηση δικτυωμένων σταθμών εργασίας για εκπαιδευτικούς και άλλους σκοπούς. Αποφασίστηκε η υλοποίηση ενός πρωτόκολλου για την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα τερματικά που δεν θα εξαρτιόταν από μία πλατφόρμα και το οποίο θα επέτρεπε την αποστολή γραφικών μέσα από ένα δίκτυο. Το αποτέλεσμα ήταν το X Window System. Το 1986, η ομάδα ανάπτυξης του Athena αποφάσισε να δώσει τον κώδικα που είχε αναπτύξει, σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Τελικά, το 1988, το MIT δημιούργησε ένα κονσόρτσιουμ, στο οποίο συμμετείχαν οι περισσότεροι από τους κορυφαίους κατασκευαστές σταθμών εργασίας της εποχής (όπως οι Appolo, Apple, HP, ΑΤ&Τ, DEC, SUN, IBM και Tektronix) με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του X Window System. Τα X δεν ήταν ένα GUI αλλά απλά ένα πρωτόκολλο. Δεν άργησαν όμως να εμφανιστούν και τα GUI για X. Ένα από τα πρώτα GUI για X Windows ήταν το X.Desktop της αγγλικής IXI Ltd. Το περιβάλλον αυτό κατάφερνε να κρύψει σε σημαντικό βαθμό το «δύστροπο» Unix που υπήρχε από κάτω του, με έναν τρόπο που θα έμοιαζε οικείος σε οποιονδήποτε είχε μια εμπειρία από Mac, αλλά παρουσίαζε και μερικές καινοτομίες, όπως αυτό που ονομάζουμε σήμερα drag'n'drop. Επίσης, το X.Desktop είχε την ασυνήθιστη για την εποχή δυνατότητα, ρύθμισης και τροποποίησης της συμπεριφοράς του. Διορθώνοντας ένα configuration file, ο χρήστης μπορούσε να αλλάξει τα εικονίδια που χρησιμοποιούνταν, αλλά και τις ενέργειες που θα εκτελούνταν, όταν έκανε κλικ σε αυτά! Οι περισσότερες (αν όχι όλες) εταιρείες που έφτιαχναν Unix workstations να χρησιμοποιούσαν τα X Windows, αλλά η καθεμία είχε τη δική της άποψη: DECwindows από την DEC, CXI από τη HP (αναπτυγμένο με τη συνεργασία της Microsoft!), Open Desktop από τη SCO, και Open Look από τη Sun.

To 1985 οι πωλήσεις του Mac είναι χαμηλές αφού η IBM με τα IBM PC έδειχνε να κυριεύει την αγορά. Ο διευθυντής της Apple, John Sculley, που ο ίδιος ο Jobs είχε φέρει στην Apple από την Pepsi, προτείνει ένα σχέδιο για τη σωτηρία της εταιρείας στο διοικητικό συμβούλιο. Το σχέδιο, αν και δεν περιλαμβάνει τον Jobs, γίνεται αποδεκτό και ο Jobs εξαγριωμένος αποχωρεί από την εταιρεία! Ο Jobs λοιπόν έχει ιδρύσει τη NeXT, που τον Αύγουστο του 1988 παρουσιάζει «το μηχάνημα της δεκαετίας του '90», το NeXT Computer. Το NeXT Computer είναι πραγματικά ένα πρωτοποριακό μηχάνημα από κάθε άποψη: εντυπωσιακή εμφάνιση, εξελιγμένες δυνατότητες παραγωγής ψηφιακού ήχου και επεξεργασίας αναλογικού σήματος, rewritable(!) CD αντί για δισκέτες και ένα GUI που ξέφευγε από τα συνηθισμένα. Το GUI του NeXT βασιζόταν στο Display Postscrip της Adobe και όχι στα X Windows, παρ' όλο που το λειτουργικό σύστημα του NeXT ήταν Unix. Πρωτοποριακό μηχάνημα το NeXT αλλά ακριβό, και για μία ακόμη φορά ένα εντυπωσιακό προϊόν θα αποτύχει, γιατί η αγορά δεν είναι έτοιμη για αυτό. Ενα βίντεο που αξίζει να το δείτε για να καταλάβετε την τεχνολογική υπεροχή του NeXTSTEP http://www.youtube.com/watch?v=j02b8Fuz73A

Από το 1982 η Microsoft συνεργάζεται με την Apple για τη δημιουργία εφαρμογών για το Mac. Αυτό σίγουρα της δίνει μία πολύ καλή γνώση του GUI της Apple. Από την άλλη, συνεργάζεται με τη HP στο χώρο των X Windows. Αυτό όμως που της δίνει μεγάλη δύναμη είναι η συνεργασία της με την IBM για το PC-DOS, που αργότερα ονομάστηκε MS-DOS. Ήδη από το 1983, η Microsoft έχει ανακοινώσει την ανάπτυξη των Microsoft Windows, τα οποία εμφανίζονται τελικά το Νοέμβριο του 1985 (Version 1.0). Τα Windows 1.0 μπορεί να μην ξεκίνησαν τίποτα σημαντικό από τεχνολογικής άποψης στον τομέα των GUI, έδωσαν όμως την αφορμή να ξεκινήσουν οι γνωστοί δικαστικοί αγώνες στο χώρο μεταξύ Apple και Microsoft !. Το 1990 η Microsoft παρουσιάζει τα Windows 3.0. Οι χρήστες των PC συνηθισμένοι στο DOS θεωρούν ότι ήλθε επιτέλους η ώρα να αποκτήσουν αυτό που ενδόμυχα πάντοτε επιθυμούσαν: κάτι που ακόμη και αν δεν είναι Mac, να μοιάζει με Mac... Τα MS Windows 3.0 απέχουν πολύ από το να απειλήσουν το Mac OS από τεχνολογική άποψη, τρέχουν όμως στην πιο διαδεδομένη πλατφόρμα, την IBM PC και αποτελούν δραματική βελτίωση σε σχέση με το DOS (που βέβαια απαιτείται για να τρέξουν). Αποτέλεσμα; Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους, η Microsoft έχει πουλήσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια αντίτυπα (και κυκλοφορούν βέβαια και αμέτρητες παράνομες κόπιες τους ). Από εξυπνάδα ή αδυναμία, ο Bill Gates δεν κάνει και πολλά για να αποτρέψει την πειρατεία των προγραμμάτων της εταιρείας του και αυτό βοηθά όσο τίποτε άλλο στην εξάπλωσή τους. Η χαριστική βολή σε κάθε πιθανό αντίπαλο της Microsoft θα δοθεί τον Αύγουστο του 1995, με την παρουσίαση των Windows 95. Η Microsoft είναι πλέον μια από τις μεγάλες εταιρείες Πληροφορικής και έχει τη δυνατότητα να δαπανήσει 300 εκατομμύρια δολάρια για τη διαφήμιση και την προώθηση των Windows 95. Ατελείωτες ουρές παρουσιάζονται σε καταστήματα όλου του κόσμου στις 24 Αυγούστου, την ημέρα της επίσημης διάθεσής τους στην αγορά. Το γεγονός είναι δικαιολογημένο, γιατί τα Windows 95 κρύβουν εντελώς το DOS κάτω από ένα πραγματικά καλό GUI. Αυτός ήταν και ο λόγος της επικράτησής τους στην παγκόσμια αγορά... Όχι γιατι είχαν εύχρηστο GUI αλλά επειδή έτρεχαν στην "ανοιχτή αρχητεκτονική" της IBM, που ήταν η ποιό διαδεδομένη αρχητεκτονική PC στον κόσμο.

Παράλληλα το 1991 ο Linus Torvalds εμφανίζει έναν Unix'οειδές λειτουργικό έτσι για ... χόμπι.... Πολύ σύντομα, πάνω στο Linux ενσωματώνεται το X Windows και το 1996 εμφανίζεται το περιβάλλον εργασίας KDE (K Desktop Environment) ακολουθούμενο το 1997 απο το GNOME (GNU Network Object Model Environment). Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά περιβάλλοντα εργασίας για το Linux... κάποια απο αυτά είναι το Xfce, το Enlightenment, το Fluxbox, IceWM WindowMaker... Ουσιαστικά, κάθε γραφικό περιβάλλον καθορίζει ένα ξεχωριστό στυλ Graphical User Interface (GUI). Μάλιστα, κάποια γραφικά περιβάλλοντα εκτός από διαφορετικό διαχειριστή παραθύρων, μπάρες, μικροεφαρμογές κοκ, αποτελούν και μια πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών, δηλαδή έχουν τις δικές τους ξεχωριστές εφαρμογές (που παίζουν όμως παντού). Για παράδειγμα, το KDE και το Gnome έχουν ξεχωριστές εφαρμογές με ξεχωριστές ρυθμίσεις που κάνουν την ίδια δουλειά (π.χ. οι εφαρμογές Konqueror στο KDE και Nautilus στο Gnome, κάνουν το ίδιο πράγμα: διαχείριση αρχείων).

Τώρα, κάθε γραφικό περιβάλλον αναπτύσσεται ως Project ανεξάρτητα από τις διανομές Linux. Έτσι άλλοι προγραμματιστές αναπτύσσουν το Gnome, άλλοι αναπτύσσουν το KDE, και όλοι αυτοί συνήθως δεν έχουν καμία σχέση με όσους δουλεύουν στο Ubuntu, το Debian, το openSUSE, κλπ. Οι περισσότερες διανομές Linux, τώρα, στα πλαίσια της προσπάθειάς τους να αποκτήσουν κάποια ξεχωριστή ταυτότητα από τις υπόλοιπες επιλέγουν και προσφέρουν στον χρήστη ένα από αυτά τα γραφικά περιβάλλοντα, ελαφρώς παραλλαγμένο απ' αυτό που δίνει το αρχικό project. Για παράδειγμα, το Ubuntu παίρνει το 'καθαρό' Gnome και του αλλάζει το διαχειριστή σύνδεση, του βάζει άλλα εικονίδια, χρώματα, wallpapers κλπ και το βάζει στην διανομή. Κάτι αντίστοιχο κάνει το Mandriva με το KDE.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η διανομή σε περιορίζει. Αντίθετα, στις περισσότερες διανομές μπορείς να εγκαταστήσεις και δεύτερο και τρίτο ...και εκατοστό, αμα θες, γραφικό περιβάλλον από το διαχειριστή πακέτων. Τα αρχεία σου εξακολουθούν να είναι στη θέση τους. Αυτό που αλλάζει είναι η όψη και η αίσθηση, αλλά και το που βρίσκονται οι μπάρες, ποιες μικροεφαρμογές έχουν πάνω τους κοκ.

Αυτός είναι και ο λόγος που στα περισσότερα βοηθήματα και οδηγίες για το Linux χαριν συντομίας προτείνουν να ανοίξεις ένα τερματικό και να δώσεις μια εντολή... Γιατι αλλιώς θα πρέπει για την ίδια δουλειά κάθε φορά να γράφονται 100 οδηγίες ανάλογα με την διανομή Linux και το GUI. Οπότε οι περισσότεροι καταφεύγουν να δίνουν οδηγίες με χρήση τερματικού. Στην παραγματικότητα το Linux δεν χρειάζεται το GUI για να τρέχει. Πολλοί server εκει έξω δεν έxουν GUI... Απλά το GUI έρχεται και κάθεται πάνω απο τον πυρήνα. Παρά το γεγονός ότι το Linux είναι ο πυρήνας και όχι το σύνολο του λειτουργικού συστήματος, έχει ταυτιστεί με αυτό, και το όνομα “Linux” χρησιμοποιείται για να περιγράψει όχι μόνο τον πυρήνα αλλά και το περιβάλλον εργασίας και το λογισμικό που τον συνοδεύουν.

To τερματικό του Linux με τον καιρο λύνει τα χέρια... μή το φοβάσαι.... Σε αντίθεση με την command promt του Windows στο Linux όλες σχεδόν οι εργασίες μπορούν να γίνουν και από τερματικό, πληκτρολογώντας μερικές εντολές, ενώ ταυτόχρονα ο χρήστης μπορεί άνετα να κάνει και τις ίδιες εργασίες μέσα από ένα GUI που πιθανόν να προσφέρεται μαζί με το πρόγραμμα. Ετσι λοιπόν είναι άδικος και παραπλανητικός ο όρος "εντολή" αφού στην πραγματικότητα όλα αυτα που ονομάζονται εντολές στο Linux είναι προγράμματα τα περισσότερα τον οποίων βρίσκονται στον φάκελο /bin . Άρα όταν θέλεις για παράδειγμα να μετατρέψεις-αποκωδικοποίησεις σε WAV ενα φάκελο γεμάτο με MP3 αλλα και άσχετα αρχεία, δέν κάθεσαι να ξεχωρίζεις ένα ένα τα MP3 απο τα υπόλοιπα αρχεία μεσα απο τον φάκελο.... αλλά, δίνεις σε ένα τερματικό mpg123 -w *.mp3 *.wav και αυτόματα συλλέγονται τα Mp3 και μετατρέπονται σε WAV...

http://bashcurescancer.com/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

My WebSite : http://cerebrux.synthasite.com/

hacker emblem

Δώσε αστέρια!

MO: (ψήφοι: 0)

Σχόλια

να γιατι γουσταρω αυτο το φορουμ. ουτε φωνες, ουτε μλκιες παρα μονο μερακι.
πολυ ωραιο το αρθρο σου.μπραβο.

πολύ όμορφη ανασκόπηση και πολύ ενδιαφέρουσα και η παραπομπή για το βίντεο

Το μόνο που έκανα είναι μια μικρή ντεμέκ-δημοσιογραφική αναζήτηση στο Ιντερνετ... το θέμα με ενδιέφερε, επειδή ήθελα να μάθω πως φτάσαμε εδώ .. σε έναν πλουραλισμό  λογισμικού και τι καινοτομίες εμφανίστηκαν ή και χάθηκαν στη πορεία... τιποτα σπουδαίο

ioannis.1]πολύ όμορφη ανασκόπηση και πολύ ενδιαφέρουσα και η παραπομπή για το βίντεο

Όταν είχα πρωτοδεί το βίντεο είχα μείνει άφωνος με αυτά που έβλεπα να υφίστανται για εκείνη την εποχή του MS-DOS...

Tην 10ετία του 90 αν μας τα περιέγραφε κάποιος αυτά, κάλλιστα θα λέγαμε οτι ήταν απορρητα project της NASA και οτι δεν πρόκειται να τα δουμε ούτε σε 20 χρόνια... Επείτα συνειδητοποιήσα οτι την τεχνολογική υπεροχή αυτή μας την στέρησε η μονοκρατορία και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.... Κρίμα...

CORTEXlinux64]

Επείτα συνειδητοποιήσα οτι την τεχνολογική υπεροχή αυτή μας την στέρησε η μονοκρατορία και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.... Κρίμα...

Μονοκρατορία σίγουρα, όχι όμως απαραίτητα και αθέμιτος ανταγωνισμός. Το τελευταίο ήρθε ως συνέπεια του μονοπωλίου που έξυπνα (απαντώντας και στο "διλημμα" που έθεσες) έστεισε η Microsoft και φυσικά ο Bill Gates. Όταν έχεις ισχύ στα χέρια σου είναι αναμενόμενο να την καταχράσαι, και η Microsoft από ένα σημείο και μετά επένδυσε σε άνομες προσπάθειες παρά επικεντρώθηκε στην πραγματική τεχνολογική εξέλιξη και αυτό είναι το γεγονός (οι πράξεις δηλαδή αθέμιτου ανταγωνισμού στις οποίες προέβηκε η Micrososft και κυρίως η απόκάλυψη τους) που έδωσε χώρο στο Linux..

άφωνος :)

τέλειο άρθρο γιά... περιοδικό.

====

the hamster's is out there

http://hamster.tuxhost.gr/

Μπράβο φίλος πολύ καλό , άψογο...

===================

http://sidux-gr.blogspot.com/

http://sidux-gr.forumc.biz/portal.htm

===================

Οι ευχαριστίες μου δεν αφορούσαν μόνο το (πολύ καλό) άρθρο του CORTEXlinux64 για γνώση, αλλά και για το ερέθισμα που μου έδωσε για σκέψη:
Πριν από ενάμισι χρόνο (και χρονικά πρώτη επαφή με τα linux) μπήκα στο κατάστημα των Mac για να δώ από κοντά τον iMac, καλά πως ο κόσμος αγοράζει ακόμα PC με Win αναρωτήθηκα;. Πραγματικά εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ από το μηχάνημα, που μπήκα στην διαδικασία να το αγοράσω, αλλά δεν...
Μετά από ενάμισι χρόνο μπορώ να καταλάβω γιατί ο κύριος Jobs δεν πέτυχε τόσο με το NeXT (φανταστείτε πόσο ακριβό θα ήταν για να μην το αγοράσουν, παρόλο τις απίστευτες δυνατότητες του για την εποχή) όσο και για τα μετέπειτα Macs. Η γνώμη μου... πήρε αυτό που άξιζε. Η εταιρία του κυρίου Jobs προσφέρει μηχανήματα υψηλού κόστους για λίγους, με κλειστά hardware και ακόμα πιο κλειστά λειτουργικά. Ειδικά τώρα που τα μηχανήματα iMac δεν έχουν σχέση με τα παλιά, συνθέτονται από "υπεργολάβους" εξαρτημάτων όπου μπορείς και εσύ να προμηθευτείς για να φτιάξεις ένα PC, σχεδόν με τις ίδιες δυνατότητες. Σίγουρα δεν θα έχει την σχεδίαση, ποιότητα και μούρη αλλά τα μισά λεφτά!
Δεν ξέρω πόσοι το έχουν σκεφτεί, αλλά φανταστείτε ότι αύριο βγάζουμε έναν υπολογιστή με πολύ μοντέρνο σχεδιασμό, με επιλεγμένη σύνθεση εξαρτημάτων, λειτουργικό σύστημα Linux στημένο ειδικά για το συγκεκριμένο harware (αρά ελαφρύ) και με τα μισό κόστος αγοράς 500-600Ε (Άντε και καμιά διαφήμιση σε καμιά χαζό-αμερικάνικη ταινία για τα ψώνια). Από κύριος Job σε βλέπω No Job!
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω κάτι με τα Mac, αντιθέτως μου αρέσουν πολύ αλλά δεν είναι και Ferrari!

Πραγματικά κάλο άρθρό που με βοήθησε να δω πλέον ολοκληρωμένα την ιστορία της εξέλιξης των gui και να συνθέσω τα επιμέρους κομμάτια. Άντε κι άλλα τέτοια.

By far το καλύτερο άρθρο τεχνολογικού περιεχομένου που έχω διαβάσει!!

Μπράβο, Cortex. Μπήκε πρώτη σελίδα :)

--
Where is the ripcord, the trap door, the key?
Where is the cartoon escape-hatch for me?

Καλή παρουσίαση του θέματος "GUI σε Linux", αλλά από τον τίτλο θα περίμενε κανείς περισσότερες αναφορές στο τερματικό από το:

"""To τερματικό του Linux με τον καιρο λύνει τα χέρια... μή το φοβάσαι.... είναι πανίσχηρο όπλο... ίσως το ποιο ισχηρό όπλο στον πλανήτη αν σκεφτείς οτι με αυτό μπορεί καποιος να εκτυπώνει ένα φάκελο γεμάτο αρχεία... μέχρι και να προκαλέσει επίθεση σε κυβερνητικά και στρατιωτικά συτήματα..."""

Δύο μικρές παρατηρήσεις στο παραπάνω:

(1) Το "ισχυρό" (όπως και τα συνθετικά ή τα παράγωγά του) γράφεται με 'υ'.

(2) Δεν είναι τόσο καλή ιδέα να φαίνεται, ούτε καν με μορφή αστείου, ότι εγκρίνει κανείς την ιδέα της "επίθεσης σε στρατιωτικά συστήματα" σε ένα άρθρο το οποίο έχει βασικό σκοπό να προωθήσει το Linux. Προφανώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί *και* το Linux για κάτι τέτοιο, αλλά το ίδιο μπορεί κανείς να πει για το HP/UX, το AIX ή άλλες ακόμα πιο άγνωστες και "μυστήριες" εκδόσεις του UNIX. Από την άλλη μπορούμε να βρούμε τόσα παραδείγματα από *θετικές* χρήσεις του Linux και του free software γενικότερα, που δε θά 'πρεπε να έχουμε καν ανάγκη να αναφέρουμε πράγματα τα οποία είναι στην καλύτερη περίπτωση παράνομα, στην χειρότερη περίπτωση ακόμα και καταδικαστέα ως προδοσία σε κάποιες κατηγορίες κρατών.

Πολύ ωραίο άρθρο, πάντως. Είναι από τα άρθρα που έχουν κάποιο συγκεκριμένο στόχο, τον αναφέρουν ξεκάθαρα, και με αναλυτικό, σαφή τρόπο καταφέρνουν να τον πετύχουν :)

Σε απάντηση του από keramida

keramida]

Καλή παρουσίαση του θέματος "GUI σε Linux", αλλά από τον τίτλο θα περίμενε κανείς περισσότερες αναφορές στο τερματικό από το:

(2) Δεν είναι τόσο καλή ιδέα να φαίνεται, ούτε καν με μορφή αστείου, ότι εγκρίνει κανείς την ιδέα της "επίθεσης σε στρατιωτικά συστήματα" σε ένα άρθρο το οποίο έχει βασικό σκοπό να προωθήσει το Linux.

Χμ.. έχεις δίκιο. Αυτό μου ξέφυγε.
Cortex, παρακαλώ να αναθεωρήσεις το άρθρο ώστε να μην αφήνουμε τέτοια υπονοούμενα.

--
Where is the ripcord, the trap door, the key?
Where is the cartoon escape-hatch for me?

Κατά τη γνώμη μου όποιος θέλει να ξεκινήσει την αναζήτησή του στον θαυμαστό
κόσμο του Linux θα πρέπει να περνάει μια βόλτα από το blog σου.
Και πάλι μπράβο!!!

Όσο ζώ, μαθαίνω.

Thanks, Cortex.

--
Where is the ripcord, the trap door, the key?
Where is the cartoon escape-hatch for me?

Πολύ καλό άρθρο Cortex. Συγχαρητήρια.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.
R. A. Computer Technology Institute